Okrem vyššieho počtu odporúčaní sa očakáva aj návrat Messengeru.
Sociálne siete sa snažia byť čoraz viac “IN”, čiže musia neustále reagovať na každú zmenu v správaní ich používateľov. Aj vedenie Facebooku si je toho vedomé, pričom sa vôbec netají tým, že chce konkurovať čoraz populárnejšiemu TikTok-u.
Portál Engadget informuje, že Facebook intenzívne pracuje na zásadnom redizajne hlavného kanála, ktorý by ešte viac posunul do popredia odporúčaný obsah od stránok, tvorcov a ľudí, ktorých ešte nesledujete. Hlavným cieľom je tak posunúť Facebook na „Discovery Engine„, ktorý by vo veľkej miere zohľadňoval odporúčania, podobne ako to robí aj kanál „For You“ sociálnej siete TikTok.
Nové smerovanie môže byť však z pohľadu niektorých používateľov aj tak trochu otravné, pretože budú vo väčšej miere vidieť obsah, ktorý spolu vôbec nesúvisí. Bude to na úkor príspevkov od rodiny a priateľov, ktoré sa tak dostanú do úzadia. Jedným z plánov spoločnosti je aj opätovné sprístupnenie Messengera priamo v aplikácii Facebook, čo by malo údajne dopomôcť k tomu, aby používatelia zdieľali viac obsahu zo spomínaného „Discovery Engine„.
Zatiaľ však nie je známe, koľko času bude Facebook potrebovať k tomu, aby všetky tieto zmeny zapracoval. Okrem týchto (zatiaľ) pripravovaných noviniek je badať, že aj Instagram prechádza vlastným redizajnom, pri ktorom sa už podobné zmeny začínajú prejavovať.
O novom smerovaní ešte v apríli informoval aj samotný Mark Zuckerberg, ktorý uviedol, že spoločnosť je uprostred „veľkej zmeny„, ktorá zmení dynamiku feedov s cieľom zdôrazniť odporúčania riadené umelou inteligenciou nad sociálnymi grafmi používateľov, čo znie pomerne znepokojivo.
Zdroj: Engadget
Prečítajte si aj: