Rok 2022 bol pre Qerko prelomový. Aplikácia je čoraz obľúbenejším nástrojom na realizáciu objednávok a platieb medzi zákazníkmi a gastro zariadením. Revolúciu v platení a objednávaní jedla v reštauráciách si dobre uvedomujú aj podniky. Dnes Qerko nájdete vo viac ako 1000 zariadeniach v Česku a na Slovensku a počet užívateľov aplikácie každým dňom rapídne narastá.
Všetky kaviarne či reštaurácie chcú svojim zákazníkom dopriať čo najlepší gurmánsky zážitok a v neposlednom rade pocit komfortu. Spokojnosť po dobrom jedle sa však na strane hostí v mnohých prípadoch mení na netrpezlivosť, ktorá sprevádza proces platenia a niekedy aj objednávania. Čakanie v rade na účet, mávanie na obsluhu alebo jej márne vyzeranie – to nemá rád nikto. Vďaka Qerko už v desiatkach prevádzkok na Slovensku tento problém môžu zákazníci hodiť za hlavu.
Qerko stále väčším hitom
V roku 2022 prekročilo Qerko množstvo míľnikov. Aplikáciu každý mesiac aktívne používa o 55-tisíc užívateľov viac ako v minulom roku. Platbu s Qerko zákazníci využívajú až 4x častejšie ako v minulom roku. Najsilnejšia bola letná sezóna, počas ktorej podniky prijali viac než polovicu tohtoročných tržieb. „Letná sezóna je tradične najrušnejším obdobím roka pre reštaurácie, kaviarne a bary. Videli sme, že podniky, ktoré ponúkajú naše služby svojim hosťom, dosahovali skvelé výsledky. Proaktívny prístup zariadení sa viditeľne prejavil v záujme hostí o platenie prostredníctvom QR kódu,“ vysvetľuje Lukáš Kováč, CEO spoločnosti Qerko.
Aplikácie hýbu svetom a inak to už nebude. Ich najväčšou výhodou je, že sú stále po ruke a šetria čas, a práve ten je najvzácnejšou komoditou. Používatelia appky Qerko si tieto benefity dobre uvedomujú. Svedčia o tom aj tohtoročné štatistiky. „Je pre nás skvelou spätnou väzbou, že podniky, ktoré umožňujú svojim hosťom platiť prostredníctvom našej aplikácie, dosiahli tento rok také dobré výsledky. Ukazuje sa, že jednoduchá platba pre zákazníkov má pre podnik veľký prínos, a veríme, že táto sezóna inšpiruje mnoho ďalších podnikov k zavedeniu našej služby,“ uzatvára Kováč.
Čo je Qerko a ako ho používať?
Stačí si jednoducho stiahnuť aplikáciu Qerko v App store alebo v obchode Google Play podľa druhu operačného systému v smartfóne. Okrem toho, užívateľ si pre platbu nemusí sťahovať plnú verziu aplikácie; na Android a iOS má Qerko aj tzv. mini aplikáciu – InstantApp pre Android a AppClip pre iOS. Potom to už ide takmer samo. Pomocou QR kódu umiestneného na stole v podniku si môžu hostia objednať svoje obľúbené jedlo z jedálneho lístka, ktoré uvidia priamo v aplikácii. Zároveň budú mať celkový prehľad o tom, čo si objednali – je to zárukou toho, že každý dostane to, čo chce a nikto neodíde hladný.
Vďaka spolupráci a implementácii Qerka do pokladničných systémov môžu aj slovenské reštaurácie dosahovať výborné výsledky. Napríklad, v rámci Slovenska je plne integrovaný pokladničný systém PORTOS a Septim. Na implementácii BLUEGASTRO od Asseca či Papaya POS aktuálne Qerko pracuje. Pokladničný systém Dotykačka je zase v testovacej fáze. Službu tak potenciálne môže využiť viac ako 4 000 podnikov, ktoré majú zavedené spomínané pokladničné systémy.
Ak sa rozhodne zavítať do reštaurácie väčšia skupina ľudí, v appke si môže každý jednoducho „vyklikať“ svoje položky a pohodlne zaplatiť len za svoju objednávku. Vďaka tejto revolučnej možnosti má obsluha viac času na samotný servis, čo sa odrazí na rýchlosti práce personálu a následne na obrate a väčšej spokojnosti hostí. S Qerkom môžete zo zoznamu svojich neobľúbených činností vyškrtnúť aj nekonečný rad pri pokladni či zdĺhavé diktovanie objednávky čašníkovi.