Slovenská sieť FlixBusu aktuálne pokrýva 38 miest a 41 zastávok, Slovensko priamo spája s 12 európskymi krajinami a viac než 140 destináciami. Platforma FlixMobility chce byť do roka 2030 úplne uhlíkovo neutrálna. Spoločnosť predstavuje akčný klimatický plán a investuje do alternatívnych palív: vodíkových palivových článkov, elektriny z obnoviteľných zdrojov a bioplynu
Zelený dopravca FlixBus ďalej pracuje na rozvoji slovenskej dopravnej siete a spojení so zahraničím, za posledné dva roky začal zastavovať už na 38 miestach. Zo Slovenska sa priamymi autobusovými spojmi dostanete do 12 európskych krajín a viac než 140 rôznych destinácií. Okrem rozvoja dopravnej siete sa FlixBus angažuje aj v otázke zodpovedného prístupu k vplyvom na zmenu klímy – do roka 2030 chce byť uhlíkovo neutrálny.
Slovensko je k zelenej sieti FlixBusu pripojené od roku 2015. V roku 2018 tento dopravca prepravil v rámci Slovenska a medzi SR a zahraničím viac ako 660 tisíc cestujúcich. Za posledné dva roky začal zastavovať spolu v 38 slovenských mestách a na 41 zastávkach. Len z Bratislavy vypraví viac ako 800 odjazdov autobusov za týždeň.
„Dlhodobo pracujeme na rozvoji našej dopravnej siete na Slovensku i prepojení Slovenska so zahraničím. Okrem sezónnych destinácií, medzi ktoré patria napríklad letné spoje k Jadranu, priebežne zvyšujeme kapacity prepravy do európskych metropol, ako sú Viedeň, Budapešť či Krakov,“ uvádza Martina Čmielová, tlačová hovorkyňa spoločnosti FlixBus.
Zo Slovenska sa priamymi autobusovými spojmi dostanete do 12 európskych krajín a viac než 140 rôznych destinácií. Celkom sieť zelených autobusov v Európe ponúka viac ako 350 000 denných spojení do 2 000 destinácií.
Veľké investície do ekologických technológií
FlixBus oznámil, že najneskôr do roka 2030 chce dosiahnuť neutrálnosť z hľadiska produkcie uhlíka všetkých jázd autobusmi a vlakmi aj všetkých súvisiacich obchodných aktivít. V minulom roku uviedla spoločnosť FlixBus na trh prvé diaľkové autobusy poháňané elektrinou, ktoré zatiaľ jazdia len v Nemecku a Francúzsku. Rovnako ako všetky vlaky FlixTrain sú aj tieto high-tech autobusy napájané 100 % zelenou elektrinou z obnoviteľných zdrojov dodávanou spoločnosťou Greenpeace Energy.
„Ďalším pilotným projektom bude flotila autobusov poháňaná vodíkovými palivovými článkami. Tam, kde sú v súčasnosti E-busy vhodné skôr na kratšie vzdialenosti, budú autobusy poháňané palivovými článkami zodpovedať potrebám diaľkových autobusov,“ vysvetluje Martina Čmielová. Vozidlá na palivové články sú schopné zdolať pred doplnením najmenej 500 kilometrov. Samotné dopĺňanie vodíka by malo trvať maximálne 20 minút.
Okrem veľkých investícií je treba venovať pozornosť jednotlivým procesom v samotnej spoločnosti. Či už ide o triedenie odpadu, podporu dodávateľov miestnych surovín alebo pitie filtrovanej vody z kohútika, každý malý krok je dôležitý. Videokonferencie a cestovanie autobusom alebo inými prostriedkami verejnej dopravy má prednosť pred tými spôsobmi dopravy, ktoré viac znečisťujú životné prostredie. „Vedenie rozhodlo tiež kompenzovať všetky emisie súvisiace s pracovnými cestami zamestnancov,“ dodáva Martina Čmielová.
Od startupu k poprednému medzinárodnému hráčovi
Spoločnosť FlixBus vznikla v roku 2013 v priebehu deregulácie trhu autobusovej dopravy v Nemecku a rýchlo vyrástla do pozície poskytovateľa s najrozsiahlejšou sieťou diaľkových autobusov v Európe. Za toto obdobie pomohla dopraviť do cieľa viac ako 100 miliónov cestujúcich.
Vďaka unikátnemu obchodnému modelu a inovatívnym technológiám dnes ponúka sieť, ktorá zahŕňa viac než 29 krajín a v blízkej budúcnosti má ambície rozšíriť sa na ďalšie trhy. V priebehu menej než šiestich rokov sa stala lídrom na trhoch v niekoľkých európskych krajinách vrátane Nemecka, Talianska, Francúzska, Beneluxu a Poľska a vytvorila v tomto odvetví viac ako 10 tisíc pracovných miest. Len v roku 2018 prepravila 45 miliónov cestujúcich po celej Európe a USA.