Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Juhoafrický motoristický novinár Jesse Adams vytvoril nový Guinessov rekord v najdlhšie trvajúcom drifte v motorovom vozidle. Podarilo sa mu to za volantom Toyoty GT86 z roku 2017. Vodič udržal auto v riadenom šmyku celých 5 hodín a 46 minút, pritom prekonal 165,04 kilometrov. 

Adams prešiel v šmyku 100 okruhov driftingovej trate na Gerotek Test Facilities v juhoafrickej Pretórii. Automobil použitý v tomto pokuse je štandardná Toyota GT86.  Jedinou modifikáciou bolo namontovanie väčšej palivovej nádrže. Vďaka tomu vozidlo prekonalo dráhu 165,04 km, pričom mal  kolesá so zadným pohonom po celý čas v šmyku. Priemerná rýchlosť predstavovala 29 km/h. Jesse Adams prekonal doteraz najlepší výsledok nemeckého driftingového vodiča Haralda Müllera o 20,914 km. Müller stanovil svoj rekord ešte v roku 2014 a to takisto za volantom Toyoty GT86. Výsledok je ešte verifikovaný komisiou Guinessových rekordov.

Rekord Kubu Przygońskeho

Toyota GT86 má na konte viac podobných úspechov. V roku 2013  Kuba Przygoński, poľský závodný a driftingový pretekár vytvoril Guinnessov rekord v rýchlostnom driftingu. Na uzatvorenom vojenskom letisku v Bialej Podlaskej  prešiel pretekár z tímu Orlen meraný úsek rýchlosťou 217 km/h pri 40-stupňovom vychýlení, čím poľahky prekonal predchádzajúci rekord  179,6 km/h.  Przygońskeho rekord prekonal v roku 2016 japonský pretekár Masato Kawabata.

Auto stvorené pre drifting

Toyota GT86 je športové kupé, ktoré s obľubou modifikujú tímy pre rely a preteky. Toyota Motorsport GmbH ponúka aj sériovo vyrábaný súťažný špeciál GT86 CS-R3 s homologizáciou FIA WRC. GT86 má ako jeden z mála súčasných športových automobilov zadný pohon, preto je vo svete driftingu vysoko oceňovaný. K jeho výsledkom napomáha aj veľmi ľahká konštrukcia. Auto váži vo výrobnej verzii iba 1 240 kg, a preto sa počas šmyku pneumatiky menej zodierajú. Automobil je výnimočný aj motorom typu boxer s výkonom 200 koní s priamym vstrekovaním paliva, ktorý dodatočne znižuje ťažisko vozidla.  Dizajn auta nadväzuje na legendárny model Corolla AE86, ktorým sa začala móda na veľkolepú jazdu v riadenom šmyku.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.