Čínsky výrobca si nechal v strednej Európe vypracovať štatistiku, ktorá hovorí o tom, čoho sa boja majitelia smartfónov.
Majitelia smartfónov v strednej Európe sa najviac obávajú rozbitia displeja, no najčastejším problémom, ktoré vlastníctvo telefónu sprevádza, je problém s nabíjaním či batériou. Vyplýva to z výsledkov stredoeurópskej štúdie, ktorú si nechala vypracovať spoločnosť Huawei. Na základe prieskumu skvalitňuje svoje servisné služby a ponuku prémiovej starostlivosti o zákazníkov.
Spoločnosť Huawei v spolupráci s analytickou agentúrou IPSOS uskutočnila spotrebiteľský prieskum. Jeho cieľom bolo zistiť, aké faktory spojené s vlastníctvom smartfónu považujú ich užívatelia za najviac znepokojujúce. Prieskum prebehol v júni 2019 prostredníctvom online panelu a zúčastnilo sa ho 2113 obyvateľov strednej Európy vo veku od 18 do 55 rokov.
Najčastejšie sú problémy s nabíjaním
Prieskum sa snažil zistiť, aké nehody pri používaní sa stávajú ľuďom najčastejšie. Na prvom mieste sa umiestnili chyby, súvisiace s batériou či nabíjaním (napríklad telefón, ktorý sa odmietne nabíjať) – tento problém zaznamenalo 44 % respondentov.
Druhé miesto obsadili problémy s pripojením do siete – či už ide o telefonické hovory alebo internet – a v tesnom závese nasleduje nehoda, ktorá má za následok poškodenie displeja. Nemožno opomenúť ani stratu dát. O svoje súbory prichádza až pätina ľudí.
Nehody, ktorých sa ľudia najviac boja
Rebríček problémov, ktorých sa ľudia v súvislosti so svojimi smartfónmi boja najviac, ukázal na prvých troch miestach opačné poradie. Najväčší strach majú používatelia o displej svojho zariadenia. Nasleduje strata dát z telefónu a top trojku najväčších strašiakov uzatvára telefón, ktorý má poškodené nabíjanie či batériu.
Zaujímavosťou tiež je, že o poškodenie fotoaparátu sa ľudia príliš neboja – umiestnilo sa až v druhej polovici rebríčka. A to napriek tomu, že nefunkčný fotoaparát v smartfóne môže napríklad nepríjemne skomplikovať dovolenku.
Huawei ponúka výmenu displeja bez starostí
Obavy o displej nie sú prekvapivé – jeho výmena totiž nie je vôbec lacná záležitosť. V priemere platia používatelia smartfónov v strednej Európe za výmenu displeja 149,79 eur.
Huawei na výsledky prieskumu reagoval rozšírením ponuky prémiovej starostlivosti pre svojich zákazníkov. Ponúka dve nové servisné akcie zamerané na najpálčivejšie problémy, s ktorými sa majitelia smartfónov potýkajú.
V rámci akcie Servisné dni majú majitelia smartfónov Huawei možnosť získať ochrannú fóliu na displej zadarmo alebo zľavu vo výške 30 eur na nezáručnú opravu zariadenia, prípadne obe naraz. Servisné dni sa konajú každý mesiac, a to posledný štvrtok, piatok a sobotu v mesiaci. Najbližšie môžete akciu využiť 25.-27. júla 2019 v týchto servisných strediskách: FixServis Avion, FixServis Aupark, FixServis Bory Mall a FixServis Central v Bratislave alebo FixServis Mlyny v Nitre.
Akcia Huawei Cares je určená majiteľom nových smartfónov série P30, ktorí si zariadenie zakúpia v období od 10.7. do 31.7. Po aktivácii získavajú automaticky ročnú záruku na jednu bezplatnú výmenu displeja, resp. zadného krytu.
Ako ochrániť smartfón?
V súčasnosti existuje niekoľko spôsobov, ako predchádzať potenciálnym nepríjemnostiam, ktoré môžu majiteľom mobilných zariadení skomplikovať život. Najviac ľudí v prieskume priznalo, že svoj telefón nosí v ochrannom obale. Veľmi obľúbené sú aj ochranné fólie na displej a takmer polovica respondentov uviedla, že si dáta zo smartfónu zálohujú do počítača. Prieskum tiež ukázal, že cloudovú zálohu využíva v strednej Európe iba približne tretina opýtaných.
Zdroj: Huawei
Prečítajte si aj:
Profesionálny fotograf fotil s Huawei P30 Pro: Takto získate najkrajšie letné fotky