Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Nová Toyota C-HR Plug-in Hybrid dokáže prejsť v režime EV približne 100 km v meste a 66 km v kombinovanom cykle WLTP. Optimálne využitie 13,6 kWh batérie zabezpečujú inovatívne technológie, ako je systém Predictive Efficient Drive s geofencingom alebo tepelné čerpadlo znižujúce záťaž klimatizačného systému.

Nová Toyota C-HR Plug-in Hybrid je najvýkonnejším variantom v ponuke najpredávanejšieho crossoveru, no zároveň aj najefektívnejším. Vozidlo využíva prepracované komponenty a pokročilý softvér na dosiahnutie najväčšieho možného dojazdu v elektrickom režime a čo najdlhšiu prevádzku bez emisií. Keď vozidlo jazdí len v mestskej premávke, dokáže prejsť od 96 do 106 km (cyklus WLTP EAER City) v závislosti od verzie výbavy.

Systémy, ktoré optimalizujú prevádzku plug-in hybridov

Optimálnu prevádzku hybridného systému podporuje systém Predictive Efficient Drive, ktorý využíva informácie zbierané priebežne z trasy a údaje z predchádzajúcich jázd. V novej Toyote C-HR Plug-in Hybrid podporuje jej fungovanie funkcia geofencing, ktorá je dostupná vo verziách Style, Executive, GR SPORT, Executive Premiere Edition a GR SPORT Premiere Edition.

Systém prostredníctvom navigácie analyzuje cestnú premávku a jazdné podmienky a zároveň sa učí najčastejšie volené trasy a štýl jazdy vodiča. Vozidlo automaticky mení jazdné režimy medzi hybridným a elektrickým pohonom v závislosti od lokality. Ak trasa prechádza oblasťou výhradne pre elektromobily, geofencing zabezpečí nabitie batérie natoľko, aby pokryla tento úsek bez použitia spaľovacieho motora. V nízkoemisnej zóne si vozidlo udržiava dostatočné nabitie batérie pre jazdu na elektrinu.

Dôležitým prvkom systému Predictive Efficient Drive je systém Predictive Deceleration Support, ktorého úlohou je znižovať straty energie pri brzdení a udržiavať tak spotrebu paliva na nízkej úrovni. Pomocou informácií z predchádzajúcich jázd systém identifikuje miesta, kde vozidlo zvyčajne spomaľuje a zvyšuje brzdnú silu, aby sa zlepšila rekuperácia.

Na diaľniciach alebo horských cestách, kde je potrebný väčší výkon, systém použije hybridný režim a nabije batériu, čím udrží nízku spotrebu paliva. S pribúdajúcimi kilometrami je systém stále efektívnejší a ešte lepšie využíva elektrický pohon.

Plug-in hybrid prepracovaný v každom detaile

Efektívnosť plug-in hybridného systému bola pre inžinierov Toyota C-HR prioritou. Počas nabíjania systém vyhrievania batérie skracuje čas potrebný na doplnenie energie a tiež zvyšuje dojazd v režime EV v chladnejších dňoch. Počas jazdy je batéria chladená, aby bola zaistená jej optimálna prevádzková teplota. Vozidlo využíva aj tepelné čerpadlo, ktoré znižuje záťaž automatickej klimatizácie. Systém privádza teplo generované motorom a okolím do interiéru a vyhrieva kabínu v režime EV bez výrazného zvýšenia spotreby energie.

Po vybití batérie sa nová Toyota C-HR Plug-in Hybrid automaticky prepne do hybridného režimu, ktorý zaručí nízku spotrebu paliva na dlhších cestách. Pokročilý plug-in hybrid pozostáva z elektromotora s výkonom 164 k (223 kW) poháňajúceho prednú nápravu, lítium-iónovej batérie s kapacitou 13,6 kWh a 2,0-litrového benzínového motora s výkonom 152 k (112 kW).

Nová Toyota C-HR Plug-in Hybrid je v predaji aj na slovenskom trhu a aktuálne začína na sume 33 990 eur.

Značky: