• Počas veľkonočných sviatkov cestovalo do zahraničia dvakrát viac Slovákov než v roku 2019
  • Medzi slovenskými cestovateľmi naďalej vedú tradičné dovolenkové destinácie v Európe
  • Priemerné ceny leteniek sa držia pod úrovňou z obdobia pred vypuknutím pandémie

Počas veľkonočných sviatkov sa po viac ako dvojročnej prestávke vydal rekordný počet slovenských cestovateľov do zahraničia objavovať obľúbené turistické destinácie. Podľa dát travel-tech spoločnosti Kiwi.com minulý víkend vycestovalo o 56 % viac Slovákov ako v roku 2019.

Slovákov naďalej lákajú európske destinácie

„Slováci počas Veľkej noci najčastejšie cestovali do Talianska. Krajina sa počas kresťanských sviatkov stáva tradičným cieľom (nielen) veriacich, ktorí mieria do Vatikánu. Nasleduje Veľká Británia, Česko, Francúzsko a Grécko. Podobná situácia bola vlani, keď sa medzi obľúbené destinácie prebojovali tiež Španielsko a Portugalsko,“ hovorí Eliška Řezníček Dočkalová, riaditeľka zákazníckej skúsenosti v Kiwi.com.

Medzi najfrekventovanejšie lety tak patrili: Bratislava – Londýn, Viedeň – Barcelona, Viedeň – Palma de Mallorca, Viedeň – Miláno a Košice – Praha.

Lacné letenky sa stále dajú zohnať

Záujem cestovateľov o letenky podporuje aj fakt, že ceny do vybraných európskych destinácií sú stále pod dlhodobým priemerom, a to aj napriek prebiehajúcej vojne na Ukrajine, ktorej dosahy sa negatívne premietajú do cien pohonných hmôt. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2019, teda obdobím pred vypuknutím pandémie, boli letenky zo Slovenska v priemere o 20 % lacnejšie.

Slováci strávili v zahraničí v priemere tri dni. Tento trend sa v priebehu rokov výrazne nezmenil. Čo sa oproti pandemickému obdobiu z globálneho pohľadu zmenilo, je čas medzi rezerváciou letenky a skutočným odletom. Tento čas sa aktuálne pohybuje v rozmedzí od troch týždňov do dvoch mesiacov (počas epidémie to bolo často len niekoľko dní).

Tento rok na Slovensko pricestovalo dvakrát viac ľudí než v roku 2019

Najvyšší počet rezervácií do krajiny bol zaznamenaný u cestujúcich z Ukrajiny, avšak vzhľadom na súčasnú situáciu môžeme predpokladať, že v tomto prípade nejde o turistov. Nasledujú cestujúci z Turecka, Českej republiky, Talianska a Spojeného kráľovstva. Celkovo prišlo na Slovensko počas Veľkej noci dvakrát viac zahraničných cestovateľov ako v roku 2019.

Kiwi.com je popredná travel-tech spoločnosť so sídlom v Českej republike, ktorá celosvetovo zamestnáva viac než tisíc ľudí. Jej unikátny algoritmus – virtuálne prepájanie – umožňuje užívateľom kombinovať lety tradičných aerolínií a nízkonákladových leteckých spoločností v rámci jedného itinerára. Spoločnosť Kiwi.com každý deň uskutoční cez 20 miliárd cenových kontrol, a pokryte tak 95 percent globálnej ponuky letov. Zákazníci majú vďaka Kiwi.com prístup k lepším cenám a trasám, ktoré iné vyhľadávače nemôžu ponúknuť. Na Kiwi.com denne prebehne cez 50 miliónov vyhľadávaní a predá sa cez 25-tisíc leteniek.

Značky: