Česká travel-tech platforma Kiwi.com oznámila rekordné výsledky za rok 2023. Počet rezervácií, predaných leteniek a tržieb vzrástol, čím sa firma po prvýkrát od pandémie opäť dostala do zisku.
Jednou z hlavných priorít Kiwi.com v minulom roku bol rozvoj vlastných technológií, ktoré viedli k zlepšeniu zákazníckej skúsenosti. Firma zaviedla nové služby a produkty a zrýchlila procesy, ako napríklad vrátenie peňazí zákazníkom. Tieto a ďalšie aktivity viedli k rekordným tržbám, ktoré v minulom roku vzrástli o 20 % na 293 miliónov eur. Skupina sa tak po čase opäť dostala do zisku. Spokojnosť zákazníkov sa taktiež zvýšila, o čom svedčí vysoké NPS (Net Promoter Score, meria mieru lojality zákazníkov) vo výške 61 bodov, čo je v cestovnom ruchu nadpriemerná hodnota.
„V roku 2023 záujem o cestovanie vzrástol, čo sa pozitívne odrazilo aj na raste kapacít svetových leteckých spoločností. V Kiwi.com sme sa tejto príležitosti chopili a som hrdý, že sa nám v mnohých ohľadoch podarilo dosiahnuť rekordné výsledky, ako napríklad obsadenie 25 miliónov miest v lietadlách zákazníkmi z takmer všetkých krajín sveta,“ komentuje Oliver Dlouhý, spoluzakladateľ a CEO Kiwi.com.
Firmu čakajú ďalšie zmeny
Cestovateľský segment sa v posledných rokoch výrazne premenil a s ním sa mení aj Kiwi.com. „Veľmi investujeme do našich produktov a technológií. Chceme ďalej zlepšovať zákaznícku skúsenosť a pomáhať tak našim používateľom bojovať s obavami, ktorým môžu pri cestovaní čeliť,“ vysvetľuje Oliver Dlouhý.
Vedľa vyššie uvedených investícií sa Kiwi.com v minulom roku zamerala aj na posilnenie svojej pozície v celej Európe. K tomu prispeli aj strategické marketingové partnerstvá so spoločnosťami VISA a T-Mobile. V januári tohto roku sa potom zmeny na trhu premietli aj do organizačnej štruktúry spoločnosti a do jej vzťahov s leteckými spoločnosťami. „Už začiatkom roka sme oznámili prelomovú dohodu s leteckou spoločnosťou Ryanair a verím, že čoskoro prídu aj ďalšie, čo povedie k zmenám v našom fungovaní a podporí tak naše dlhodobé ciele, ako aj našu hodnotu pre akcionárov,“ uzatvára Oliver Dlouhý.