Súčasné tempo vývoja naznačuje, že priamo úmerne s rastúcou kvalitou mobilných zariadení a ich cenovou dostupnosťou sa bude zvyšovať aj popularita mobilného bankovníctva a klientske nároky naň. Pritom už dnes platí, že penetrácia mobilného bankovníctva na Slovensku prevyšuje stredoeurópsky priemer a ďalej narastá.
„Kvalita mobilných zariadení sa zvyšuje a už zďaleka nie sú tak nákladné ako tomu bolo pred niekoľkými rokmi. Spotrebitelia si ich pravidelne obmieňajú za novšie smartfóny, preto môžeme predpokladať ďalší rast záujmu o aplikácie na pohodlnú správu ich financií z mobilu. Som však presvedčený o tom, že súčasne s tým sa budú zvyšovať aj nároky klientov na to, čo by im smart bankovníctvo malo ponúknuť,“ hovorí člen predstavenstva a vrchný riaditeľ ČSOB pre elektronické distribučné kanály Branislav Straka.
Dôležité preto podľa neho bude to, akým spôsobom sa dokážu banky práve prostredníctvom mobilnej aplikácie odlíšiť od iných hráčov na trhu. „Našu mobilnú aplikáciu ČSOB SmartBanking sme sprístupnili pre klientov presne pred piatimi rokmi. Odvtedy sa počet jej funkcií zvýšil na 80 a pribudli také, ktoré si klienti v tom čase vedeli len ťažko predstaviť. Napríklad správa a sledovanie investícii, na trhu unikátne mimoriadne splátky za úver či uzavretie cestovného poistenia jedným prstom priamo cez mobil. Nepochybujem ale o tom, že aplikácie otvárajú priestor aj pre taký servis pre klienta, ktorý s bankou na prvý pohľad nemusí vôbec súvisieť,“ približuje Straka.
Podiel aktívnych užívateľov ČSOB SmartBanking už presiahol 30 % klientskeho portfólia, čím sa radí k bankovým aplikáciám s najvyššou penetráciou v Strednej Európe. Každý užívateľ mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking sa do nej prihlási v priemere až 18 krát mesačne, čo je tri krát častejšie ako je priemerný počet prihlásení do ČSOB Internetbanking 24.
„Užívateľský komfort aplikácie ja základnou podmienkou lojality spokojného klienta. V tejto sfére totiž o to viac platí pravidlo, že riešenie pre užívateľa musí byť vždy čo najjednoduchšie, hoci pre banku to znamená náročnú prípravu a procesy. Naopak to ale nebude fungovať nikdy,“ zdôrazňuje Straka.
5 rokov aplikácie ČSOB SmartBanking
Počet aktívnych užívateľov aplikácie ČSOB SmartBanking sa za uplynulé dva roky zdvojnásobil. K piatemu výročiu evidujeme už 210 000 stiahnutí aplikácie z mobilných obchodov a takmer 100 000 aktívnych užívateľov, ktorí pravidelne mesačne aplikáciu používajú. Najčastejšie sú to klienti vo veku od 22 – 46 rokov, avšak výnimkou nie sú ani klienti nad 80 rokov.
Klienti využívajú najčastejšie funkcie prehľad pohybov na účte, zadávajú platby, a to formou skenovania čísla účtu, čiarového či QR kódu. Často využívajú aj duplikovanie už odoslanej platby, či jednoduché preposlanie prostriedkov na účet, z ktorého už v minulosti platbu prijali. Svojich pravidelných používateľov si našli aj služby dobíjanie kreditu na mobil a mimoriadna splátka hypotéky, ktoré sa riadia k najobľúbenejším.
Využívanie služieb sa mení aj vplyvom sezón, čoho príkladom je cestovné poistenie. Napríklad počas tohto leta si ho uzavrelo cez ČSOB SmartBanking dvakrát viac klientov ako v lete 2015. Každý piaty užívateľ sa do aplikácie prihlasuje veľmi pohodlne, a to odtlačkom vlastného prsta. ČSOB zaviedla túto možnosť v auguste 2016.
Aplikácia sa od roku 2011 vyvíjala aj z pohľadu platforiem. Kým v úvode to boli iba telefónne verzie pre iPhone a Android, postupne sme doplnili tabletové platformy, aplikáciu pre Windows Phone a tento rok pribudla už aj prvá verzia aplikácie pre Apple Watch.
ČSOB SmartBanking postupne menil aj svoj vzhľad a užívateľské rozhranie. Z tmavomodrého dizajnu s dashboardovým usporiadaním ikon sme prešli na nové korporátne farby a usporiadanie formou hlavného menu s ďalšími funkciami.
V blízkej budúcnosti sa klienti môžu tešiť na ďalšie inovatívne novinky v aplikácii ČSOB SmartBanking, ktoré im nielen že zjednodušia správu ich financií, ale aj zvýšia pohodlie a komfort.