Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvý výrobca spotrebnej elektroniky, ktorý poskytne zákazníkom podrobné informácie o dopadoch celého portfólia svojich produktov na životné prostredie

Spoločnosť Logitech (SIX: LOGN) (Nasdaq: LOGI) sa zaviazala informovať o uhlíkovej stope všetkých svojich produktov na obaloch a webových stránkach. Označenie dopadu uhlíkových emisií na životné prostredie by sa malo objaviť koncom tohto roka najprv na herných produktoch a následne bude zavedené pre celý výrobný sortiment.

Logitech bude prvým výrobcom spotrebnej elektroniky, ktorý poskytne podrobné informácie o uhlíkovej stope na obaloch celého portfólia produktov. Zámerom je posilniť informovanosť a spoluprácu so zákazníkmi, aby sa mohli pri nákupe kvalifikovanejšie rozhodovať. Chce tým tiež podporiť posun celého priemyslu k výraznému zníženiu uhlíkových emisií a ich vplyvu na životné prostredie.

Spoločnosť Logitech počas celého procesu návrhu a konštrukcie svojich produktov uplatňuje princípy trvalej udržateľnosti a hľadá spôsoby, ako obmedziť negatívne vplyvy na životné prostredie. Ľudia, ktorí chcú lepšie spoznať ekologický dopad svojich rozhodnutí však doposiaľ nemali k dispozícii potrebné údaje. Transparentné označenie uhlíkovej stopy produktov spoločnosti Logitech bude teraz tento vplyv kvantifikovať, oznamovať ho zákazníkom a umožňovať im informovanejšie rozhodovanie pri nákupoch.

„Sme si dobre vedomí rozsahu ekologických výziev, ktorým naša planéta dnes čelí,“ povedal Bracken Darrell, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Logitech. „Zdvojnásobuje naše úsilie pri znižovaní negatívnych vplyvov na životné prostredie, no sami na to nestačíme. Informovaním o uhlíkovej stope našich produktov posilňujeme spoluprácu so zákazníkmi, aby sme pomohli zlepšiť svet. Údaje o uhlíkových emisiách by sme mali sledovať rovnako pozorne, ako napríklad údaje o kalóriách v potravinách – musíme vedieť, čo konzumujeme. Vyzývame tiež ďalšie spoločnosti, aby sa k nám pripojili pri presadzovaní pozitívnych zmien tým, že budú zverejňovať úplne transparentné informácie o svojich produktoch. Dosiahnutie skutočnej zmeny bude vyžadovať úsilie všetkých priemyselných odvetví.“

Transparentné informovanie o uhlíkovej stope ďalej rozširuje záväzok spoločnosti Logitech zlepšovať udržateľnosť u všetkých produktov, obalov a činností. Spoločnosť Logitech v roku 2019 dosiahla uhlíkovú neutralitu vo svojom portfóliu herných produktov, oznámila podporu Parížskej dohody, zaviazala sa obmedziť svoju uhlíkovú stopu na podporu ambiciózneho cieľa, aby globálny rast teploty neprekročil hranicu 1,5°C oproti hodnotám pred priemyselnou revolúciou, a rozhodla sa prejsť do roku 2030 výhradne na obnoviteľné zdroje elektriny.

Výpočet vplyvu emisií uhlíka

Uhlíková stopa je uznávané kvantifikovateľné meradlo dopadu na životné prostredie spojené s bojom proti nežiaducim klimatickým zmenám. Spoločnosť Logitech venovala roky vývoju analýzy životného cyklu produktov (LCA), ktorá odráža vplyv uhlíkovej stopy produktu počas celej doby jeho životnosti, od získania surovín až po výrobu, distribúciu, použitie spotrebiteľom a záverečné ukončenie životnosti. Aplikácia nástrojov LCA a konštruktérske know-how umožňujú spoločnosti analyzovať vplyv rôznych produktov a obalových materiálov na emisie uhlíka, toxicitu a cirkularitu (obehové hospodárstvo).

Na zabezpečení integrity interných výpočtov bude spoločnosť Logitech spolupracovať s renomovanými tretími stranami, napríklad Natural Capital Partners, iPoint Group a nezávislými overovateľmi, aby kriticky overila a potvrdila dopad uhlíkových emisií spojených s produktmi podľa certifikačných štandardov DEKRA. Logitech bude dobrovoľne oznamovať informácie o uhlíkovej stope s produktmi a poskytovať online prístup k použitej metodike a protokolom spĺňajúcim normy ISO 14067 a ISO 14026, ktoré stanovia kvantifikáciu a oznamovanie údajov o uhlíkovej stope a príslušné značenie.

„Vidíme, že stále viac ľudí vyhľadáva jasné, transparentné a dôveryhodné vyhlásenia podnikov o boji proti klimatickým zmenám,“ uviedla Rebecca Fay, marketingová riaditeľka spoločnosti Natural Capital Partners. „Tlieskame spoločnosti Logitech za program transparentnosti informácií o uhlíkovej stope, ktorý je ideálnym doplnkom certifikácie uhlíkovej neutrality CarbonNeutral(R) jej produktov a preukazuje, že ide skutočne o spoločnosť odhodlanú vykonávať transformáciu na zníženie uhlíkovej stopy.“

„Zabezpečenie transparentnosti uhlíkovej stopy produktov Logitech je dôležitým krokom smerom k znižovaniu emisií skleníkových plynov a tým aj v boji proti klimatickým zmenám,“ povedala Martina Prox, zaoberajúca sa stratégiou udržateľnosti v spoločnosti iPoint Group. „Tešíme sa na ďalšiu spoluprácu so spoločnosťou Logitech na výpočtoch a analýzach uhlíkovej stopy jej produktového portfólia.“

Ďalšie informácie o tom, ako Logitech usiluje o udržateľnosť, nájdete v dokumente Výročná správa o udržateľnosti. Ďalšie informácie o transparentnom označovaní uhlíkových emisií nájdete na https://www.logitech.com/sustainability/carbon-transparency.html.

Značky: