Mercedes-Benz si trúfa: toto je dizajn a výbava budúcnosti
Mercedes-Benz si trúfa na celkom nový dizajn, Potvrdzuje to koncepčné vozidlo Vision Iconic ako kreatívny impulz prepájajúci minulosť s budúcnosťou.
Okrem opulentného, no zároveň nadčasového vzhľadu je nosným prvkom reinterpretácia jedného z najrozpoznateľnejších znakov v automobilovej histórii: ikonickej masky chladiča Mercedes-Benz. Ikonická maska chladiča je pre Mercedes-Benz charakteristická,

Vďaka prelomovým inováciám, ako sú neuromorfné počítače, elektronické riadenie (steer-by-wire), solárny lak generujúci energiu a plnoautomatizované jazdenie úrovne 4 nastavuje celkom nové štandardy vozidiel. Vozidlo je inšpirované zlatým vekom automobilového dizajnu v 30. rokoch 20. storočia, stelesňuje podstatu značky Mercedes-Benz. So svojou zdanlivo nekonečnou kapotou, ktorá mu dodáva majestátny vzhľad a nádychom art deco sa stáva skutočnou ikonou.
Interiér s neprerušovanou lavicou a elegantnou zadnou časťou evokuje spomienky na legendárny model 300 SL.
Prepracovaná ikonická maska chladiča pre novú éru
Maska chladiča čerpá inšpiráciu zo strmo stojacich masiek chladiča legendárnych modelov, ako sú W 108, W 111 a Mercedes-Benz 600 Pullman. Vďaka širokému pochrómovanému lemovaniu, mriežkovanej štruktúre z dymového skla a integrovanému osvetleniu kriviek spája ikonická maska chladiča dedičstvo s digitálnou modernosťou.


Prebúdzanie emócií vďaka osvetleniu
Osvetlenie ikonickej hviezdy a pochrómovanej masky chladiča v kombinácii so scenármi animácie pre masku chladiča demonštruje dôležitosť integrácie svetla do digitálneho dizajnu. Výrazný dizajn prednej časti obohacujú štíhle, moderné a sebavedomé svetlomety, ktoré sú vybavené najmodernejšou technológiou osvetlenia. Celkový dizajn exteriéru koncepčného vozidla umocňuje sýtočierny vysokolesklý lak.
Hyperanalógový komfort luxusného salónika
S automatizovaným jazdením sa úloha interiéru vozidla vyvíja. Vision Iconic ponúka pohľad do tejto budúcnosti, ktorá sa vyznačuje komfortom salónika.
Interiér koncepčného vozidla Vision Iconic predstavuje novú definíciu automobilovej elegancie prostredníctvom opulentnej kompozície najkvalitnejšieho remeselného spracovania a exkluzívnych materiálov inšpirovaných štýlom art deco. Centrálnym prvkom prístrojovej dosky je vznášajúca sa sklenená štruktúra, takzvaný „Zeppelin“.

Koncepcia obrazovky od stĺpika po stĺpik plynule začleňuje technológiu do interiéru. V strede majú jedny zo štyroch hodín tvar loga značky a fungujú ako prepojenie s umelou inteligenciou.
Aj obloženia dverí zdobí zložitá perleťová intarzia, ktorá obklopuje kvalitne vyrobené a leštené mosadzné kľučky dverí v strieborno-zlatých tónoch a prechádza do žiarivého vzoru hviezd, ktorý elegantne lemuje zadné sedadlo. Vodič a spolujazdec sa môžu deliť o priestranné, luxusne čalúnené predné lavicové sedadlo vyhotovené s tmavomodrým zamatom, ktoré podporuje pocit spoločnej relaxácie a luxusného zážitku.
Pred vodičom zvýrazňuje športový a zároveň elegantný charakter štvorramenný volant. Logo Mercedes-Benz sa vznáša vo vnútri sklenenej gule, zovreté lúčmi ako drahokam. Podlaha vozidla je obložená prepracovanou slamenou intarziou, luxusnou dekoratívnou technikou pochádzajúcou zo 17. storočia, ktorá bola oživená v 20. rokoch 20. storočia. Táto ručne vyrobená povrchová úprava s klasickým vejárovitým motívom art deco prenáša historické umenie do modernej éry.
Inovatívna solárna povrchová úprava na predĺženie dojazdu
Mercedes-Benz skúma inovatívne solárne moduly, ktoré by bolo možné naniesť na karosériu elektrických vozidiel podobne ako tenkú vrstvu pasty. Fotovolticky aktívny povrch by bolo možné prispôsobiť rôznym podkladom pod náterom. Pri nanesení na celý povrch koncepčného vozidla Vision Iconic by sa mohol zo slnka získavať dodatočný dojazd v závislosti od geografickej polohy a miestnych podmienok. Napríklad plocha s rozlohou 11 m2 (čo zodpovedá povrchu stredne veľkého SUV) by v ideálnych podmienkach mohla vyprodukovať energiu až na 12 000 kilometrov ročne. Solárne články majú vysokú efektivitu 20 % a energiu generujú nepretržite – aj keď je vozidlo vypnuté.
Neuromorfné počítače prinášajú revolúciu v energetickej účinnosti a latencii autonómneho riadenia
Budúce modely vozidiel, ako napríklad Vision Iconic, budú obsahovať čoraz viac funkcií, ako napríklad autonómne jazdenie. To povedie k výrazne vyšším energetickým nárokom. Efektívnosť je preto kľúčovým faktorom. Neuromorfné počítače napodobňujú fungovanie ľudského mozgu. Vďaka tomu by mohli byť výpočty umelej inteligencie výrazne energeticky efektívnejšie a rýchlejšie. Bezpečnostné systémy by napríklad mohli lepšie rozpoznávať dopravné značky, jazdné pruhy a ostatných účastníkov cestnej premávky a reagovať rýchlejšie, a to aj pri zlej viditeľnosti – a boli by 10-krát efektívnejšie než súčasné systémy. Neuromorfné počítače majú potenciál znížiť energetické nároky na spracovanie údajov pri autonómnom jazdení v porovnaní so súčasnými systémami až o 90 % .
Nový druh jazdenia
Mercedes-Benz stojí na čele vývoja asistenčných systémov a systémov automatizovaného jazdenia. V koncepčnom vozidle Vision Iconic sú súčasťou sériovej výbavy zdokonalené schopnosti pri jazde v meste z bodu do bodu úrovne 2.
S týmto systémom Mercedes-Benz ponúka expertné zvládnutie komplexných scenárov mestskej premávky, s funkciou kooperatívneho riadenia a zrýchľovania. Pomáha vodičovi orientovať sa v rušných uliciach najväčších svetových miest. Ďalším logickým vývojovým krokom k vysokoautomatizovanému jazdeniu by bolo pripraviť vozidlo, ako je Vision Iconic, na systém plnoautomatizovaného jazdenia úrovne 4. Po vjazde na diaľnicu a aktivácii systému úrovne 4 by vodič mohol využiť čas na relax bez toho, aby sa musel vôbec zaoberať premávkou. Zároveň by bolo možné a dovolené si zdriemnuť alebo sa pohodlne usadiť pri streamovaní videa vrátane zážitku z kvalitného zvuku a náladového svetla. Vozidlo sa stáva luxusným salónikom.
Po príchode do cieľa by človek uvoľnený a osviežený vystúpil z koncepčného vozidla Vision Iconic a nechal Mercedes, aby sa postaral o zvyšok. Vďaka funkcii plnoautomatizovaného parkovania využívajúcej sofistikovanú architektúru snímačov vozidla nie je na parkovanie potrebný vodič. Bez obmedzenia infraštruktúrou je funkcia parkovania úrovne 4 k dispozícii takmer pre všetky parkovacie scenáre.
Nový pocit z riadenia pre jedinečný zážitok zákazníka
Vďaka elektronickému riadeniu (steer-by-wire) sa úplne nový zážitok z riadenia skombinovaný s maximálnou bezpečnosťou stáva vo vozidle Mercedes-Benz realitou. Najmä pre dokonalú súhru s riadením zadnej nápravy pri dlhom vozidle, akým je Vision Iconic, sú výhody tejto technológie zrejmé: zlepšilo by sa ovládanie a uľahčilo manévrovanie a parkovanie. Je to preto, že elektronické riadenie (steer-by-wire) môže ešte viac znížiť potrebnú námahu a eliminuje potrebu opätovného uchopenia volantu pri parkovaní. Táto technológia nevyžaduje mechanické spojenie medzi volantom a prednými kolesami. Namiesto toho sa požiadavky vodiča na riadenie prenášajú rýchlo a priamo prostredníctvom riadiacich prístrojov a aktuátorov.
Okrem toho elektronické riadenie vedie k vyššej flexibilite v dizajne interiéru. V kombinácii s budúcimi systémami vysokoautomatizovaného jazdenia by mohol mať vodič ešte relaxačnejšiu polohu – napríklad na priestrannom, luxusne čalúnenom lavicovom sedadle v koncepčnom vozidle Vision Iconic.
Zdroj: Mercedes-Benz
Prečítajte si tiež
Podobné články
Takmer polovica „slovenských“ ojazdených áut je v skutočnosti zo zahraničia
XPENG G6: Tesla killer
Elektrická GLC mení pravidlá hry: Dojazd vyše 700 km a rýchle nabíjanie
Dongfeng BOX: Auto do mesta a na okresky
Tretina zimných pneumatík v reálnom teste neobstála. Pozrite si, čomu sa vyhnúť