Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Komunikační experti z agentúry Grayling sa vo svojej novej analýze pozreli na vzrastajúci význam miest ako centier diania a tiež na to, ako s týmto trendom naložiť v komunikácii.

Pozornosť marketérov je dnes v dôsledku ekonomického a kultúrneho rastu fokusovaná oveľa viac lokálne. Aj preto sa pri cielení marketingových a komunikačných kampaní orientujú viac na mestá s ich vlastným ekosystémom. Národný aspekt už nezohrá tak dôležitú úlohu ako doteraz. Vyplýva to z najnovšej štúdie medzinárodnej komunikačnej agentúry Grayling, ktorá má svoju pobočku pre integrované public relations a public affairs služby aj na Slovensku.

Správa Mestá ako nové národy (New Nations) sa zaoberá tým, čo tento presun pozornosti na súčasné mestá spôsobilo. Kto sú tí, ktorí určujú trendy? Odkiaľ sa berú finančné zdroje? Kde ležia príležitosti pre marketérov dosiahnuť väčšiu návratnosť vstupných investícií vďaka väčšej orientácii na špecifiká jednotlivých miest?

Každé mesto má svoj krehký ekosystém vplyvov a ich dopadov

„Svetové či lokálne značky a korporácie sa prebúdzajú a začínajú sa k mestám, na ktoré cielia, správať rovnako ako k národom. Je potrebné si uvedomiť, že tak, ako nenájdete dve rovnaké krajiny, tak neexistujú dve rovnaké mestá s rovnakými obyvateľmi a rovnakými potrebami či záujmami. Kľúčom k úspechu je pochopiť tieto prekrývajúce sa, ale odlišné sféry vplyvov, a naučiť sa nimi riadiť“, hovorí Jon Meakin, globálny riaditeľ strategických služieb v Graylingu.

Správa identifikuje štyri „uzly“ vplyvov, ktoré sú spoločné pre väčšinu miest a determinujú ich vzájomné fungovanie a rovnako aj povahu obyvateľov: média, influenceri na sociálnych sieťach, vláda a rôzne záujmové skupiny.

„Dôležitosť týchto vplyvov sa v jednotlivých mestách líši. K pochopeniu toho, ako sa v týchto zložitých sieťach zorientovať vyžaduje inteligenciu, skúsenosti a kontakty,“ dodáva Meakin.

„Úspešní marketéri musia odhadnúť potenciál, ktorý sa v týchto „nových národoch“ skrýva, a tiež vedieť, ako s ním ďalej pracovať. Pokiaľ preniknete do charakterov miest a pochopíte, čo ich formuje, stanete sa obchodníkom s kontextom, čo je v súčasnej psychológii marketingu a komunikácie nesmierne dôležité“, dopĺňa Monika Révayová, Deputy Managing Director Graylingu na Slovensku.

Správa Mestá ako nové národy (New Nations) je súčasťou série expertných blogov a analýz vydávaných v rámci programu Advantage Series a zaoberá sa hlavnými  reputačnými, regulačnými a komunikačnými výzvami, ktorým dnes čelia organizácie po celom svete. Viac informácií k téme nájdete na webe Grayling.com.

Viac informácií o spoločnosti Grayling získate na webe www.grayling.sk alebo na sociálnych sieťach FacebookTwitter.

Značky: