Rýchle životné tempo a rozvoj moderných technológií ovplyvňujú aj nákup vianočných darčekov Slovákov. Zatiaľ čo staršia generácia má darčeky vybraté už v novembri, mladí ľudia nakupujú darčeky tesne pred Vianocami aj vďaka aplikáciám v smartfónoch. Trend potvrdzuje aj najväčší inšpiratívny portál Zľavomat.sk.
„Správanie zákazníkov sa v posledných dvoch rokoch zmenilo. Kým ešte v roku 2013 sme zaznamenali najväčšie predaje na Zľavomate 14. decembra, vlani predaje kulminovali až 23. decembra. Zmena správania podľa nás súvisí s výrazným napredovaním moderných technológií. Tie menia životný štýl najmä mladých ľudí, ktorí ich využívajú na každodenné uľahčenie života. V súčasnosti až polovica návštevníkov Zľavomatu prichádza každý na portál cez mobilný prehliadač, aplikáciu či tablet,“ povedal Štefan Miho, marketingový manažér Zľavomat.sk.
Podľa neho rastie aj suma, ktorú ľudia míňajú za vianočné darčeky na Zľavomate. Zatiaľ čo v roku 2011 ľudia minuli na vianočné darčeky 93 eur, minulý rok sa suma priemerného nákupu vyšplhala na 153 eur. Súvisí to s tým, že ľudia nakupujú na jednu objednávku viac vecí naraz, a tak vybavia na Zľavomate darčeky pre viacerých blízkych ľudí.
Najobľúbenejšie darčeky v roku 2016:
- wellness pobyty na horách
- intenzívny relax a zážitky
- darčeky s vlastnými fotkami
Aktuálne predaje indikujú, že hitom tohtoročných Vianoc zo Zľavomatu budú opäť zimné a kúpeľné pobyty podobne ako vlani, keď ich predaj pred Vianocami medziročne vzrástol o 48%. „Nemali by sme, ale už teraz môžeme prezradiť, že tisíce Slovákov si nájdu pod vianočným stromčekom voucher na dovolenku prevažne v najžiadanejších kútoch Slovenska – v Nízkych a Vysokých Tatrách, na Liptove, Orave, v Banskej Štiavnici a v zahraničných lokalitách, ako je Praha a Zakopané :-), “ doplnil Štefan Miho.
Zákazníci Zľavomatu okrem tradičných pobytov majú záujem aj o intenzívnejší typ oddychu – ako napríklad masáže, wellnessy či zábavu – vstupenky na koncerty, divadlá alebo na adrenalínové zážitky.
Tento rok môžu zákazníci Zľavomatu prvýkrát sledovať priamo na portáli, aké darčeky sú práve najžiadanejšie podľa pohlavia zákazníka, ceny darčeka či lokality. Portál v novej darčekovej sekcií vyberá najpredávanejšie ponuky, ktoré zákazníci kupujú ako darčeky.