Online alebo digitálny marketing získal v ostatných rokoch obrovskú pozornosť. Je to hlavne vďaka tomu, že techniky online marketingu na propagáciu produktov a služieb sú vysoko účinné, cenovo výhodné a dostupné pre každého.
Pozrime sa teraz na niektoré z najlepších online marketingových stratégií, ktoré vás privedú o krok bližšie k úspechu.
E-mail marketing
E-mailový marketing je propagovanie tovaru alebo služieb pomocou e-mailovej komunikácie.
E-mail je jedným z najpopulárnejších a nákladovo najefektívnejších marketingových kanálov, ktoré môžete použiť na oslovenie svojho cieľového publika. Okrem veľkej návratnosti investícií, je tento typ marketingu najlepším spôsobom, ako doručiť vašim potencionálnym zákazníkom osobné a relevantné informácie a ponuky.
Keď sa zákazník zaregistruje na vašej stránke, dostane hneď e-mail na privítanie. Potom mu môžete posielať automatizované e-maily s výhodnými ponukami. Ak napríklad predávate pracovné oblečenie, podľa predchádzajúcich nákupov môžete zákazníkovi poslať napríklad zľavu na pánske pracovní kalhoty.
Optimalizácia pre vyhľadávače – SEO
SEO je jednou z najdôležitejších online marketingových stratégií. Táto taktika zahŕňa nájdenie správnych kľúčových slov, na ktoré sa chcete zamerať, skôr ako spustíte svoju obsahovú marketingovú stratégiu. Kľúčové slová sú slovné spojenia, ktoré zákazníci vyhľadávajú, aby našli presne, čo potrebujú.
Ak napríklad podnikáte v oblasti inštalatérstva, vašim kľúčovým slovom môže byť „oprava prasknutého potrubia“. Nájdite relevantné kľúčové slová a prispôsobte im obsah svojho webu. Pomôcť vám môže nástroj Plánovač kľúčových slov od Google Ads.
Obsahový marketing
Tvorba online obsahu je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako zvýšiť povedomie o značke a získať organickú návštevnosť. Takže po tom, čo ste našli správne kľúčové slová, na ktoré sa chcete zamerať môžete začať vytvárať obsah.
Kľúčom k úspechu je, aby bol váš obsah hodnotný a ponúkal reálne riešenia bežných problémov, s ktorými sa stretáva vaše cieľové publikum. Pamätajte tiež na to, že používateľ, ktorý hľadá odpovede na webe, nemusí byť nevyhnutne pripravený niečo kúpiť. Preto netreba každý príspevok, video, článok alebo blog zamerať na predaj. Niekedy potrebuje zákazník len dobrú radu.
Ak je teda vašou spoločnosťou PZS – pracovná zdravotná služba, každý príspevok nemusí byť o výhodách vašich služieb. Napísať môžete aj jednoducho o tipoch na zdravý život, o rovnováhe medzi pracovným a osobným životom alebo najčastejších psychických ťažkostiach pracujúcich ľudí.
Marketingové stratégie sú v podstate o tom, aby ste zákazníkom poskytli čo najlepší zážitok. Keď bude zákazník spokojný, bude sa chcieť opäť vracať, čo vám prinesie ďalšie zisky.