PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Europe (TME) dnes predstavili nové vozidlá Citroën SPACETOURER, Peugeot TRAVELLER a Toyota PROACE. Budú k dispozícii vo verziách Combi pre individuálnych klientov a vo verzii minibus pre profesionálov. Obidve skupiny tým potvrdzujú, že ich vzájomná dohoda o spolupráci podpísaná v roku 2012 aj naďalej pokračuje.
Tri vozidlá, ktoré sa začnú predávať v prvom polroku roku 2016 , budú predstavené na najbližšom autosalóne v Ženeve v marci 2016 v stánkoch jednotlivých značiek.
„S radosťou vám dnes predstavujeme tieto tri nové vozidlá, výsledok spolupráce medzi Toyota Motor Europe a PSA Peugeot Citroën. Táto dohoda nám umožnila vyvinúť novú a efektívnu platformu vozidiel, aby sme našim zákazníkom na celom svete ponúkli moderné a konkurencieschopné výrobky v ich segmente „ hovorí Patrice Lucas, riaditeľ pre programy a stratégie v PSA Peugeot Citroën.
„Sme veľmi šťastní, že spolupráca, ktorú sme začali v roku 2012 s PSA Peugeot Citroën dnes prináša úplne novú generáciu Toyota PROACE,“ povedal Johan van Zyl, generálny riaditeľ spoločnosti Toyota Motor Europe. „Tímy pracovali tvrdo, spoločne a individuálne za každú značku, a som si istý, že náš nový PROACE a jeho variácie obohatia modelový rad o pevné a odolné vozidlá, aké naši zákazníci očakávajú od značky Toyota.“
Vozidlá Toyota Proace boli postavené od roku 2013 na báze existujúcej generácie vozidiel Peugeot Expert a Citroën Jumpy. Dohoda podpísaná v roku 2012 predvídala spoločný vývoj ďalšej generácie vozidiel a pokračovanie tejto spolupráce do roku 2020.
Cieľom spolupráce pre obe skupiny je ponúknuť konkurencieschopný produkt v segmentoch ľahkých úžitkových vozidiel strednej veľkosti, minibus a Combi, vďaka optimalizácii nákladov na vývoj a výrobu. Vozidlá sú vyrábané v závode PSA Peugeot Citroën Sevelnord vo Valenciennes vo Francúzsku.
Toyota Motor Europe sa podieľala na nákladoch na vývoj a priemyselných investíciách týchto nových vozidiel.
Vozidlá zdieľajú všetky technické prvky, motorizácie, ako aj výbavu, avšak majú odlišný štýl, ktorý je charakteristický pre každú značku.