Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

PROJECT MONDO G spája charakteristické prvky vozidiel Mercedes-Benz Triedy G s páperovou vetrovkou Moncler.

Dielo malo premiéru na prehliadke Moncler Genius Show počas londýnskeho týždňa módy. Hostiteľom je spoločnosť Moncler a Mercedes-Benz sa pridá k zostave značiek a umelcov ako Alicia Keys, Pharrell Williams, Adidas Originals, FRGMT, Salehe Bembury, Palm Angels, ROC NATION by Jay-Z. Značka Moncler predstavuje novú víziu Moncler Genius prostredníctvom živého podujatia v londýnskej Olympii. Model spolupráce sa stáva platformou pre spoločnú tvorbu v nových odvetviach, napríklad v umení, technológii, športe, hudbe a dizajne.

Spoločnosti Mercedes-Benz a Moncler zdieľajú vášeň pre inovácie a výrazný dizajnový jazyk, ako aj prístup prvého hráča s medzikultúrnou spoluprácou. Na základe týchto spoločných hodnôt a ambícií sa zrodila kreatívna spolupráca medzi uvedenými dvoma značkami. Téma „Umenie predstavivosti“ predstavuje inšpiratívne posolstvo. Povzbudzuje ľudí, aby snívali vo veľkom, svoje sny aj uskutočňovali a našli odvahu robiť vlastné rozhodnutia – ísť po neprebádaných cestách, priblížiť splnenie aj zdanlivo nemožných cieľov a objavovať nekonečné množstvo nových vecí. Umelecké dielo PROJECT MONDO G predstavuje prvé partnerstvo spoločnosti Moncler v oblasti automobilového priemyslu.

„Sme radi, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou Moncler na vytvorení ďalšieho „značkového okamihu X-Factor“. My v spoločnosti Mercedes-Benz sa z presvedčenia angažujeme v oblasti kultúry a spoločnosti. Naša spoločná tvorba so spoločnosťou Moncler ponúka neočakávaný zážitok oboch značiek. Prvá spolupráca so spoločnosťou Moncler otvára nové obzory a potenciál možností pre ďalšie novinky, ktoré budú čoskoro nasledovať.“

Britta Seeger, členka predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, marketing a predaj

PROJECT MONDO G: ikonické umenie

Umelecké dielo navrhnuté exkluzívne na spoluprácu značiek Mercedes-Benz a Moncler spája charakteristické črty ikonického terénneho vozidla Triedy G so štýlovou páperovou vetrovkou Moncler: veľkolepý kontrast medzi hranatým dizajnom Triedy G a mäkkými, plynulými líniami prešívaného textilu. Obidva funkčné výrobky sa za posledné desaťročia jednoznačne stali vyhľadávaným súčasťami životného štýlu. Spojením protikladov vzniká skulptúra. PROJECT MONDO G vás pozýva zažiť premenu funkčnosti na umeleckú ikonu s pôsobivými rozmermi: dĺžka 4,6 metra, výška 2,8 metra, šírka 3,4 metra (s kolesami) a hmotnosť 2,5 tony.

Pri bližšom pohľade sa objavia ďalšie charakteristické znaky, ktoré majú konkrétnu súvislosť s pôvodnými výrobkami a navyše vytvárajú aj pôsobivé kontrasty: drsná patina je viditeľnou stopou používania a je odkazom na funkčnosť a praktickosť. Vizuálny protiklad k perfektným, vysokolesklým a reflexným povrchom, ktoré zdôrazňujú luxusné ambície. Ďalším zámerne nápadným prvkom je obrovský zips PROJECT MONDO G. Je viditeľným odkazom na všestrannosť a variabilitu obidvoch výrobkov, vozidla aj vetrovky.

„Spolupráca so spoločnosťou Moncler nás inšpirovala k vytvoreniu skutočnej ikonickej skulptúry na kolesách: náš PROJECT MONDO G je veľmi výrazným dizajnovým prejavom. Toto umelecké dielo, ktoré je založené na našej filozofii dizajnu zmyselnej čistoty, je spojením extrémne kontrastujúcich tvarov a povrchov: vysokolesklé materiály s opotrebovaným vzhľadom patiny a výrazná geometria Triedy G s organickými tvarmi páperových vetroviek Moncler. Dve silné luxusné značky ponúkajú mimoriadny nový zážitok tým, že spojili automobilový a módny svet do jedného umeleckého diela. Svojou nadrozmernou a prehnanou rečou tvarov je to polarizujúce umenie, ktorého cieľom je určovať nové impulzy a trendy.“

Gorden Wagener, šéfdizajnér Mercedes-Benz Group AG

Skonštruovaním Triedy G v roku 1979 sa spoločnosť Mercedes-Benz vydala do úplne nového terénu. Model G bol na jednej strane navrhnutý ako terénne vozidlo s voľnočasovým charakterom, na druhej strane mohol slúžiť aj na náročné každodenné využívanie, napríklad v priemyselnom alebo komunálnom sektore. Krátko po uvedení na trh sa začal kontinuálny proces ďalšieho vývoja, ktorý trvá dodnes. To je kľúčom k trvalému úspechu Triedy G.

Kampaň Art of Imagination (Umenie predstavivosti)

Vozidlo PROJECT MONDO G je koncepčný hrdina globálnej kampane, ktorá sprevádza spoluprácu značiek Mercedes-Benz a Moncler so sociálnymi médiami, externými nosičmi Out-of-Home (ooH) a prostriedkami pre styk s verejnosťou. Vizualizácia stvárňuje zimnú krajinu inšpirovanú neobmedzenými možnosťami objavovania s terénnym vozidlom Triedy G a páperovou vetrovkou Moncler. Vzhľad a atmosféra kampane sú imaginárnym vesmírom s nízkou gravitáciou. Predstavuje umelecké dielo PROJECT MONDO G prostredníctvom modelov, ktoré majú oblečené koncepčné odevy z kolekcie značky Moncler. Dizajn súboru kampane odráža odhalenie umeleckého diela na prehliadke „The Art of Genius“. Demonštruje schopnosť Triedy G a páperovej vetrovky Moncler odolávať aj tým najnáročnejším podmienkam. Kampaň nafotil uznávaný režisér a fotograf Thibaut Grevet.

Značky: