Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Toyota už viac ako 25 rokov vyrába autá s elektrickým hybridným pohonom. Spolu s premiérou úplne novej Corolly Cross debutuje v automobiloch japonskej značky aj piata generácia hybridu.

Vozidlo je k dispozícii s motorom 2.0 s pohonom predných kolies, alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies AWD-i. Od modelového roku 2023 bude piata generácia hybridného pohonu Toyoty dostupná aj vo všetkých karosárskych verziách Corolly. Najpopulárnejšie auto v automobilovej histórii dostane systémy s motormi 1.8 a 2.0. Lepší elektromotor, nižšie emisie Spoločnosť Toyota neustále zdokonaľuje svoj hybridný pohon. Piata generácia týchto systémov znamená vyššiu účinnosť, lepší výkon a príjemnejší zážitok z jazdy. I keď doterajšia kapacita zostala zachovaná – jeden z nich vychádza z benzínového motora a druhý z 2.0 l motora, v oboch prípadoch prišlo k výrazným zmenám. Inžinieri vylepšili elektromotor, čo viedlo k zvýšeniu účinnosti a lepšiemu výkonu pri rovnakých, alebo dokonca nižších emisiách CO₂. Ďalšie zmeny boli vykonané na jednotke riadenia energie (PCU). Boli použité nové systémy mazania a rozvodu oleja, ktoré používajú olej s nízkou viskozitou. To pomáha zlepšiť účinnosť a zvýšiť výkon znížením elektrických a mechanických strát. Všetky časti hybridu piatej generácie sú oproti tým vo štvrtej generácii rozhodne menšie, a to o približne 20 – 30 percent. Zmenami prešla aj lítium-iónová batéria. Nová batéria je ľahšia a menšia a v závislosti od usporiadania sa hmotnosť novej trakčnej batérie znížila až o 18 kg.  Napriek zmenšeniu rozmerov vzrástli jej parametre a výkon. Elektrický pohon tak možno využívať dlhšiu dobu. Opäť vyšší výkon Na príklade novej Corolly môžeme jasne vidieť, ako zmeny zavedené inžiniermi Toyoty ovplyvnili výkon. Celkový výkon hybridného pohonu piatej generácie s motorom 1.8 predstavuje 140 k, čo je nárast o 18 k. Nový hybrid zrýchli z 0 na 100 km/h až o 1,7 sekundy rýchlejšie (9,2 sekundy), pričom emisie CO₂ ostávajú rovnaké (102 g/km). Táto motorizácia sa objaví na našom trhu koncom roka. Silnejšia verzia, s objemom 2.0 už je u nás v predaji. V tomto prípade sa celkový výkon zvýšil na 196 k*, a zrýchlenie z nuly na stovku sa skrátilo o takmer pol sekundy na 7,5 s. Prvé merania naznačujú, že nový, výkonnejší pohon vypustí od 107 g/km CO₂ v kombinovanom cykle, čo je o 3 g/km menej ako súčasný pohon 2.0 s výkonom 184 k. Corolla Cross s pohonom AWD-i zasa využíva vylepšený elektromotor namontovaný na zadnej náprave. V porovnaní s predchodcom sa jeho krútiaci moment zvýšil trojnásobne (na 84 Nm), a výkon až šesťnásobne (na 40 k). * údaje pred homologizáciou  

Cena modelu Corolla Cross v hybridnej verzii a s objemom 2,0 začína na sume 32 990 €, pričom už v základe je vozidlo bohato vybavené vrátane všetkých dôležitých bezpečnostných systémov a samozrejmosťou je automatická prevodovka, ktorá je pri hybridnej motorizácii štandardom.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.