Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Aký vplyv majú školské prázdniny na návštevnosť lyžiarskych stredísk? Využívame prázdniny na spoločnú lyžovačku s deťmi? Na tieto otázky odpovedá Big Data analýza spoločnosti Market Locator.

Tohtoročná zima je pre prevádzkovateľov lyžiarskych stredísk priaznivá. Dlhodobé mrazy, dostatok snehu, inverzné slnečné počasie – to sú ideálne podmienky, z ktorých sa tešia nielen lyžiari ale aj lyžiarske strediská. Ako však na návštevnosť stredísk vplývajú víkendy či prázdniny?

Vďaka dátam a populačnej analytike online nástroja Market Locator sme sa pozreli na návštevnosť vybraných slovenských lyžiarskych stredísk počas obdobia od 24.1. do 6.2.2017. Analýza zahŕňa jeden bežný víkend a jeden o polročné prázdniny predĺžený víkend. Na základe výstupov sme analyzovali vplyv predĺženého víkendu na návštevnosti stredísk. Zaujímalo nás, koľko ľudí pritiahnu na svahy práve prázdniny pre základné a stredné školy. Vybrali sme päť lyžiarskych stredísk – Štrbské pleso, Štiavnické vrchy, Jasnú, Vrátnu a Tatranskú Lomnicu a porovnávali sme práve prázdninový piatok 3.2.2017 s návštevnosťou predošlého víkendu 28. a 29.1.2017.

Výsledky prieskumu zobrazené v grafe dokazujú, že polročné prázdniny prilákali na svahy mnoho lyžiarov. V prázdninový piatok bolo vo všetkých sledovaných prípadoch na zjazdovkách viac ľudí, ako počas priemerného víkendu. Podstatné sú však nárasty v porovnaní s víkendom, a tie sa pohybujú v rozmedzí 24 až 68 percent!

Najväčší príliv „prázdninárov“ zažili v Tatranskej Lomnici, kam ich prišlo až o dve tretiny viac, ako víkend predtým. Z tohto pohľadu najnižší prírastok zaznamenali Štiavnické vrchy.

Trendom je rodinná lyžovačka

V ďalšej analýze sme sa zamerali na kategóriu rodičov vo veku 35-45, ktorí s veľkou pravdepodobnosťou mohli prázdniny využiť na spoločne strávený čas so svojimi deťmi. Aj v tomto prípade sa potvrdila naša hypotéza – prázdniny pritiahli na svah viac ľudí, ako len bežný víkend. V piatok 3.2. bol v jednom z piatich stredísk takmer dvojnásobok návštevníkov vo veku 35-45 rokov, než v víkend predtým (28./29.1.).