Vyzdvihnúť si zásielku na odbernom mieste Pickup je opäť o niečo jednoduchšie. Kuriérska spoločnosť DPD umožňuje adresátom prebrať si zásielku pomocou PIN kódu, ktorý im doručí v SMS správe.
Využívanie odberných miest Pickup na doručovanie tovaru je trendom v európskych mestách a stále častejšie ho využívajú aj zákazníci na Slovensku. Ide o flexibilné riešenie, vďaka ktorému sa adresát dostane k svojej zásielke v čase, ktorý mu najviac vyhovuje bez toho, aby sa musel viazať na príchod kuriéra. Rast obľuby odberných miest zároveň pomáha kuriérskej spoločnosti zvládať rastúce nároky na efektívne doručovanie. Vďaka nim klesá množstvo najazdených kilometrov v mestskom prostredí, a teda aj vplyv na životné prostredie pri doručovaní tovaru.
Kuriérska spoločnosť DPD preto zvyšuje počet odberných miest a zavádza inovácie, ktoré zákazníkom uľahčujú prístup k zásielkam. „Od začiatku októbra stačí na prevzatie balíčka jedinečný PIN kód, ktorý zákazníkom odošleme prostredníctvom SMS správy. Zásielku tak namiesto neho môže vyzdvihnúť rodinný príslušník alebo známy, ktorému kód pošle,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK. „Využívanie odberných miest je tak opäť flexibilnejšie riešenie aj pre ľudí, ktorí z nejakého dôvodu nestíhajú svoju zásielku vyzdvihnúť,“ dodáva.
Využívanie odberných miest sa zvyšuje, a to najmä vo väčších mestách. Podľa posledného prieskumu E-shopper barometer si zásielky vyzdvihuje na odberných miestach až pätina zákazníkov. Na celom Slovensku ich využívanie vzrástlo v poslednom roku o 32 percent. Podľa skúsenosti spoločnosti DPD zákazníci volia najmä miesta v blízkosti bydliska, po ceste z práce, prípadne na miestach, kde prestupujú z jedného dopravného prostriedku do druhého alebo vystupujú z MHD.
Odberné miesta Pickup sú sieťou partnerských obchodov, ktoré môžu zákazníci využiť na doručenie balíka. Pri objednávke prepravy stačí jednoducho vybrať možnosť „doručiť zásielku do odberného miesta Pickup“ a počkať na potvrdzujúcu SMS, že balík je pripravený. Na vyzdvihnutie má zákazník 7 kalendárnych dní. V odbernom mieste je tiež možnosť zásielku odoslať, čo využívajú najmä ľudia, ktorí potrebujú balík reklamovať či vrátiť nevyhovujúcu veľkosť objednaného oblečenia a topánok.