Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Prototyp Lexus ROV s inovatívnou jednovrstvovou nízkoemisnou živicovou vrstvou na čelnom skle.
  • Povrchová úprava spĺňa medzinárodné bezpečnostné normy.
  • Technológia znižuje emisie CO2 a náklady.
  • ROV je prototypom auta s vodíkovým spaľovacím motorom.

Lexus už roky pracuje na riešeniach, ktoré znižujú emisie oxidu uhličitého a postupne ich zavádza do svojich modelov. Značka ako prvá v prémiovej triede predstavila hybridné pohony a odštartovala elektrifikáciu tejto časti trhu. Aktuálne ponúka okrem klasických hybridov aj plug-in hybridy a autá s batériovým elektrickým pohonom.

Lexus sa však neobmedzuje len na pohony a už vo fáze návrhu modelu zvyšuje používanie ekologických materiálov. V elektrickom Lexuse RZ a v najmenšom mestskom crossoveri LBX si môžete objednať čalúnenie interiéru z ekologického semišu Ultrasuede. Technológie ako sálavé vykurovanie alebo fotochromatická strecha zase dokazujú, že značka vie, ako inovatívnym spôsobom znížiť energetickú náročnosť elektromobilov.

Prvé takéto sklo na svete

V budúcnosti budú mimoriadne dôležité riešenia, ktoré znížia hmotnosť vozidiel, čo sa premietne do zlepšenia dojazdu. Jedným z takýchto materiálov je polykarbonátová živica, z ktorej sa vyrábajú okná. V porovnaní so sklenenými kolegami majú polovičnú hmotnosť, ľahšie sa formujú pod vplyvom teploty a ťažšie sa rozbijú. Musia však spĺňať prísne normy z hľadiska odolnosti a oderu. Doteraz sa používali trojvrstvové nátery, z ktorých dva sú termosetové a jedna vrstva je podrobená parnej chemickej disperzii. Celý proces však spotrebuje veľa energie a je drahý.

Čelné sklo s nízkymi emisiami živice použité v prototype Lexus ROV dostalo ultra tvrdý jednovrstvový náter, ktorý ako prvý na svete spĺňa požiadavky normy UN/ECE R43 triedy L. Materiál je možné použiť na čelné sklá, bočné okná a ďalšie miesta, cez ktoré sa vodič pozerá. Vytvrdzuje sa UV žiarením a nanáša sa iba jedna vrstva, čo znižuje náklady o 40 % a tiež emisie CO2 až o 80 % v porovnaní s doteraz používanými riešeniami.

Inovatívny materiál na zakrytie čelného skla vyvinula spoločnosť Toyota Industries, ktorá od 90. rokov minulého storočia vyvíja technológiu plastového skla. Má bohaté skúsenosti s výrobou tvrdých materiálov odolných voči oderu a náročným poveternostným podmienkam. Taktiež zdokonaľuje výrobné procesy, aby optimalizovala náklady pri zachovaní najvyššej kvality produktov.

Inovatívny Lexus ROV

Lexus ROV je prototyp rekreačného vozidla, ktoré využíva mnoho inovatívnych technológií. Vozidlo poháňa 1,0-litrový vodíkový spaľovací motor, ktorý umožňuje spojiť jazdu bez emisií s extrémnymi schopnosťami v teréne vďaka zaveseniu s dlhým zdvihom, ochrannej klietke a hrubým pneumatikám, ktoré umožňujú jazdu v blatistom teréne. Jeho rozmery (dĺžka 3122 mm, šírka 1725 mm a výška 1800 mm) umožňujú ľahké manévrovanie.

Tlmiče používajú biologicky odbúrateľnú kvapalinu. Predný nárazník a kapota sú vyrobené z kombinácie recyklovaného plastu a biomateriálu CNF. Sieťové vlákna použité v opierkach operadiel sú tiež vyrobené z recyklovaných materiálov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.