Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Testovaná na drsných alpských cestách. Zocelená za severným polárnym kruhom vo Fínsku. V letných horúčavách je pritom ako doma.  MICHELIN Agilis CrossClimate je prvá letná pneumatika so zimnou homologizáciou pre úžitkové vozidlá, ktorá zaručuje bezpečnosť za každého počasia. Ďalšími výhodami sú dlhá životnosť, celkové nízke prevádzkové náklady a odolnosť voči poškodeniu. Segment pneumatík pre úžitkové vozidlá je pritom jeden z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich motoristických segmentov v Európe.

Odpoveď na potreby majiteľov firiem, vozidlových parkov a kuriérskych spoločností

Rastúci dopyt po dodávkach typu just-in-time či door-to-door vyvíja tlak na majiteľov firiem a manažérov vozidlových parkov, ktorých ziskovosť závisí do značnej miery od celoročnej prevádzkyschopnosti vozidiel.

Pneumatika MICHELIN Agilis CrossClimate bola vyvinutá na základe 5-ročnej analýzy potrieb užívateľov vo Francúzsku, Nemecku, Turecku a Veľkej Británii. Z prieskumu organizácie GMV vyplýva, že užívatelia od pneumatík očakávajú predovšetkým:

  • odolnosť, priľnavosť, záber a spoľahlivosť v každom ročnom období,
    za každého počasia a na každom povrchu,
  • životnosť a odolnosť voči poškodeniu, predovšetkým v mestskom prostredí, kde dochádza k častým oderom o obrubníky a iné prekážky.

MICHELIN Agilis CrossClimate tieto očakávania napĺňa vďaka inovatívnej zmesi gumy,  či použitým materiálom. Kľúčovým je aj dezén v tvare písmena V s masívnymi dezénovými blokmi v hornej časti bočníc. Odolnosť pneumatiky zaisťujú aj ochranné štíty, ktoré sa inak používajú pri pneumatikách Michelin pre vojenské nákladné vozidlá.

Technológie a inovácie – ako a prečo funguje nová pneumatika

MICHELIN Agilis CrossClimate predstavuje novinku v dobre známom rade letných pneumatík so zimnou homologizáciou – MICHELIN CrossClimate. Je prvou v novej generáciu úžitkových pneumatík s vysokými výkonmi, ktoré sa neuspokoja so žiadnymi kompromismi ohľadne mobility v zimných podmienkach a zaručujú nízke celkové prevádzkové náklady, bezpečnosť za každého počasia, dlhú životnosť a odolnosť voči poškodeniu.

Charakteristika a inovácie pneumatiky MICHELIN Agilis CrossClimate:

Zmes gumy

  • Pneumatika Agilis CrossClimate využíva najnovšie zmesi gumy. V behúni boli použité tri rôzne typy zmesí na báze syntetických elastomérov. Pri tejto inovačnej technológii „preberá velenie” tá zmes, ktorá je najvhodnejšia do aktuálnych jazdných podmienok: „zimná” zmes pri nízkych teplotách, zmes „na mokro” na klzkej vozovke a zmes „na sucho” na suchej vozovke.
  • Inovatívny behúň MICHELIN Agilis CrossClimate sa skladá z dvoch vrstiev – vrchnej a pod ňou ležiacej spodnej vrstvy. To umožňuje minimalizovať prehrievanie behúňa v náročných podmienkach a udržovať výkony na rovnakej úrovni bez ohľadu na podmienky použitia.
  • Vďaka kombinácii týchto technologicky vyspelých zmesí gumy získala pneumatika najvyššie hodnotenie: z hľadiska brzdenia na mokrom povrchu v lete i v zime spadá do klasifikačnej triedy A. Pneumatika MICHELIN Agilis CrossClimate má zároveň označenia 3PMSF a M+S, ktoré znamenajú, že je schválená na použitie na snehu, a pritom na suchom povrchu brzdí ako letná pneumatika.

Dezénový vzor

  • Vývojári pneumatiky MICHELIN Agilis CrossClimate sa inšpirovali oceňovanou celoročnou pneumatikou MICHELIN CrossClimate+ pre osobné vozidlá a vybavili ju dezénom v tvare V s inovatívnymi, technologicky vyspelými dezénovými blokmi so samoblokujúcimi 3D lamelami.
  • Pneumatika má lamely po celej hĺbke blokov gumy (9,2 mm)

Dodatočná ochrana bočníc 

  • Tradičná odolnosť pneumatík MICHELIN voči poškodeniu bola ešte zvýšená vďaka ochranným prvkom na ramenách. Ide o masívne lichobežníkové ochranné štíty s hrúbkou 1,5 mm, ktoré sú vyrobené z tvrdej zmesi gumy používanej pri nákladných pneumatikách Michelin.
  • Inšpiráciou pre túto špeciálnu ochranu ramien boli vojenské terénne pneumatiky MICHELIN X Force ZL, ktoré i napriek zvýšenej pevnosti zostávajú dostatočne pružné.

Nové ukazovatele opotrebenia

  • V drážkach novej pneumatiky MICHELIN Agilis CrossClimate sa nachádzajú indikátory opotrebovania s percentuálnym ukazovateľom miery opotrebovania.
  • Hĺbka behúňa novej pneumatiky je 9,2 mm. Indikátor ukazuje hodnotu 0 % v okamihu, keď miera opotrebovania behúňa dosiahne zákonom stanovený limit 1,6 mm. To znamená, že na opotrebovanie je k dispozícii 7,6 mm technologicky vyspelej gumy Michelin.

Testovanie na hranici možností – testujúci špecialisti Michelinu v Ivale a Barcelonnette

Vyvíjanie pneumatík používaných vo všetkých ročných obdobiach a vo všetkých poveternostných podmienkach je výzvou. Krátke úseky je možné pripraviť na testovanie správania sa pneumatík na mokrom, zasneženom alebo zľadovatenom povrchu, ale stále ide len o simuláciu skutočných podmienok používania dodávkových vozidiel v zime.

Michelin má prístup k jednej z najvyššie položených ciest v Európe (2715 m n. m.),  alpskej ceste „Col de la Bonette”. Na konci jesene, keď sa cesta uzatvára pre verejnosť, sa na mieste objaví tím Michelin, ktorý tu testuje svoje zimné pneumatiky.

Viac než osem týždňov, od polovice decembra 2017 do konca februára 2018, štyria vodiči striedavo testovali pneumatiky. Na projektové práce na pneumatike MICHELIN Agilis CrossClimate dozeral výskumno-vývojový tím firmy, ktorý dôkladne testoval všetky aspekty výkonov pneumatiky na 15 km dlhej trase.

Pri teplotách od 0 °C do -15 °C bolo testované zrýchlenie, brzdenie, záber a priľnavosť pneumatiky na snehu.

Michelin má zároveň svoj druhý testovací tábor vo fínskom Ivale, 300 km severne od polárneho kruhu. Kvôli vysokej vlhkosti vzduchu je sneh v Alpách ťažký a lepivý, s väčšími snehovými vločkami, zatiaľ čo v Ivale je sneh sypký a načuchraný. Preto Michelin testuje pneumatiky na dvoch miestach, ktoré sú od seba vzdialené takmer 4 000 km. Vďaka tomu majú odborníci v Micheline kompletné údaje o správaní pneumatík v snehu s rôznymi vlastnosťami.

Je potrebné mať na pamäti, že pneumatika MICHELIN Agilis CrossClimate je letná pneumatika s najvyššími výkonmi na suchom, mokrom, bahnitom či trávnatom povrchu. Zároveň má však aj zimnú homologáciu 3PMSF, preto bola testovaná a zdokonalená v takých náročných podmienkach.

Značky:

Komentáre sú uzavreté