Séria Assassin’s Creed sa po ročnej odmlke vracia s pokračovaním Origins. Ako už názov napovedá, vysvetlí vám, ako vzniklo bratstvo assassínov.

Aj z toho dôvodu je dej hry situovaný do Egypta, do roku 49 pred Kristom. Pokiaľ ste si túto sériu obľúbili najmä kvôli renesančnému Taliansku, pripravte sa na zmenu, avšak Origins je plnohodnotnou súčasťou Assassin’s Creedu v každom smere. A nielen to, konečne prináša svieži vzduch a mení niektoré zaužívané mechaniky.

Konečne! Origins prináša do série Assassin’s Creed svieži vzduch
Najvýraznejšou zmenou je boj, ktorý je komplexnejší a prepracovanejší. Tvorcovia odstránili tlačidlo pre protiútok, ktoré trochu degradovalo boj na bezmyšlienkové búchanie po tlačidlách gamepadu alebo klávesoch klávesnice.

Výborný rozdiel medzi novým a pôvodným bojovým systémom sme pocítili pri súbežnom hraní Assassin’s Creed Origins a Middle-earth: Shadow of War. Druhá menovaná hra stále využíva bojový systém, ktorý bol počas predchádzajúcich rokov typický aj pre Assassin’s Creed. Nový štýl boja pripomína v Origins skôr hry zo série Dark Souls. S tým rozdielom, že v Assassinovi nebudete tak často umierať. Nový bojový systém je však zábavnejší a pôsobí aj realistickejšie.

Zmeny sa dočkal aj systém vybavenia. Jednotlivé zbrane a brnenie si budete vylepšovať prostredníctvom craftingu. Hra tiež viditeľne rozlišuje vzácnosť jednotlivých predmetov, takže keď získate naozaj vzácny kus vybavenia, budete o tom vedieť. Tvorcovia štýlovo poňali aj dlhodobo používanú schopnosť assassínov, ktorá sa označuje Eagle Vision. V preklade ide o orlí pohľad a v Origins budete mať k dispozícii skutočného orla, ktorého očami sa budete môcť pozrieť na herný svet.

Hodnotenie:
+ výborná hrateľnosť
+ zmeny správnym smerom
+ vizuálne spracovanie
+ veľa obsahu
– takmer nulový dej v prítomnosti

Tvorcovia tiež vymenili mini mapu za kompas, ktorý obsahuje informácie o úlohách a zaujímavých objektoch v okolí. Podobný spôsob navigácie môžete poznať z hier od firmy Bethesda, ako je séria Fallout či The Elder Scrolls. Faktom je, že sme si na nový spôsob zobrazenia okolia zvykli pomerne rýchlo.

Assassin’s Creed Origins sme testovali na novej hernej konzole Xbox One X. K dispozícii sme mali aj QLED televízor Samsung Q7F, a tak sme si hranie vychutnali v 4K rozlíšení a s aktívnym využitím technológie HDR10. Nebudeme vám klamať, bol to parádny zážitok. Avšak ako sme už spomenuli v článku o Xboxe One X, ktorý je súčasťou tohto vydania, to jednoducho musíte vidieť na vlastné oči.

Nedá sa to popísať slovami… môžeme to síce skúsiť, avšak fakt, že vizuály hry sú krásne detailné a ostré a pri hraní si vychutnáte aj najmenšie odlesky slnka na zbraniach hlavného hrdinu, čo v 4K HDR zobrazení vyzerá jednoducho úžasne… získate možno iba malú predstavu o reálnom vizuálnom zážitku. V prípade, ak zvažujete kúpu PC verzie – na diskusných fórach sa opäť objavilo pár pripomienok k optimalizácii hry, tak snáď to vývojári vyriešia čo najskôr.

Assassin’s Creed Origins je príjemným prekvapením. Fanúšikovia predchádzajúcich dielov si budú chvíľu zvykať na iného hrdinu a Egypt v období pred naším letopočtom, avšak novinka to vynahrádza veľkým herným svetom, zábavnou hrateľnosťou, pozitívnymi zmenami, najmä v prípade boja a zakomponovaním prvkov, ktoré sme vždy na sérii Assassin’s Creed milovali. Bonusom je príbeh, ktorý vám vysvetlí, ako to všetko začalo.

Hodnotenie: 4,5/5, 90 %

Cena: 59,99 EUR
Zapožičal: Ubisoft / Hrac.sk