Softvér a konektivita

Tradične sa stretávame v Moto smartfónoch so skoro čistým a aktuálnym Androidom s doplnkami v podobe Moto akcií a Moto obrazovky. Inak tomu nie je ani v prípade MOTO E4. Verzia Androidu je v našom testovanom modeli 7.1.1. Celé prostredie je podobné systému z Google Pixel smartfónov. Je veľmi praktické a intuitívne. Na pohyby a vstupy v systéme sa používajú výhradne posuny (swipe gestá) do strán. Šikovným doplnkom je aj možnosť podržať ikonu na domácej obrazovke, a tak vyvolať skratku pri rýchlejší prístup k vybraným funkciám.

Praktické, ale hlavne návykové, je využívanie Moto obrazovky. Táto funkcia ponúka notifikácie v podobe rozsvietenia pár pixelov na zamknutej obrazovke. Podobné riešenia využívajú AMOLED panely v podobe Always-On displejov. V prípade LCD displeja by bolo nepretržité zobrazovanie informácií energeticky náročné, tak vyvolanie tejto obrazovky prichádza pri príchode novej notifikácie, alebo v prípade, že zariadenie chytíme do ruky.

Ak podržíte na notifikácii aj pri zamknutom zariadení prst, dostanete sa k náhľadu tejto udalosti a vo veľkej miere nie je vôbec potrebné odomykať zariadenie. Používateľ má na výber z dvoch možností ovládania zariadenia. V prvom prípade si vyberá pre ovládanie softvérové tlačidlá priamo na displeji a v druhom prenecháva tieto ovládacie prvky čítačke odtlačkov prstov. Táto integrácia všetkých potrebných ovládacích prvkov nesie názov Moto Akcie. Čítačkou tak dokážete smartfón nielen odomknúť, ale aj zamknúť. Posunmi do strán zase vyvolať krok späť, alebo multitasking.

Veľmi sa nám páči uľahčenie voľby profilu pre dve SIM karty. Krátky sprievodca dokáže presne podľa preferencií používateľa nastaviť využívanie SIM kariet pre súkromnú komunikáciu, alebo napríklad aj prácu. Dokáže určiť, ktorá karta bude primárna a sekundárna a priradiť im či budú využívané pre hovory, dáta alebo SMS. Podpora 4G sietí je na oboch kartách.

Z konektivity nechýba nič podstatné, a tak nájdeme v MOTO E4 napríklad aj také NFC, Bluetooth 4.2, GPS spolu s Glonass a aj podporu OTG. Spestrením bude určite aj FM rádio, ktoré podporuje RDS a aj RT. Za praktické považujeme nahrávanie rádio vysielania priamo z aplikácie FM rádia.

Pri WiFi musíme vyzdvihnúť silu signálu. Dokonca v miestach, kde vlakové lode výrazne strácali dych, prípadne nemali už žiaden signál, tak tento lacný fešák si kľudne pracoval s polovičným príjmom. Všetky spojenia, či GPS alebo Bluetooth, ale aj streamovanie cez WiFi prebehlo vždy bez problémov.

Recenzia je rozdelená do štyroch častí:

1. strana: Konštrukcia a hardvér
2. strana: Softvér, konektivita a multimédiá