OS a Moto rozšírenie

Nebudeme sa tu rozplývať o čistom Androide. To už je v prípade série Moto samozrejmosťou a vy všetci viete, čo to znamená. Je to síce absencia niektorých špecializovaných aplikácií, ktoré dávajú výrobcovia v rámci svojej nadstavby. Je to ale zároveň čistý systém,v ktorom nemáte duplicity aplikácií a ľahko si nainštalujete tie, čo potrebujete. V tomto prípade to vidíme tak, že keď sa vám tento model páči, prijmete ho tak, ako je a vyťažíte z neho maximum.

Páčilo sa nám, že je tu aj niečo špeciálne. Konkrétne Bluetooth funkcia, ktorá pripojí k Moto X4 až štyri zvukové zariadenia. Môžete tak streamovať hudbu do štyroch reproduktorov či slúchadiel naraz. Podobne ako pri systémoch multi-room.

Úplne holý systém to ale nie je a je tu nadstavba Moto Akcie, Obrazovka, Hlas a Key. Posledná je super vec a je to vlastne novinka, s ktorou toto rozšírenie prichádza. Nejde o žiadne nežiaduce zásahy do systému. Využíva viac snímače a hardvérové funkcie, ktoré už v telefóne máte. Napríklad podporuje nahradenie virtuálnych tlačidiel za gestá na snímači pod displejom. Tento spôsob poznáme aj zo série G a je to niečo, čo sa nám páčilo. Opäť zdôrazňujeme, že tento spôsob ovládania sa treba naučiť, ale potom získate celú obrazovku. Nebude sa na nej objavovať riadok s tlačidlami.

Gestá sa dajú prispôsobiť pre pravákov a ľavákov. Moto Hlas je fajn, ak sa chcete s telefónom rozprávať po anglicky alebo v inom podporovanom jazyku. Slovenčina zatiaľ na programe nie je. Moto Obrazovka zase zobrazuje upozornenia na vypnutom displeji. Teda na chvíľu ho rozsvieti, ak máte novú udalosť alebo prejdete rukou nad telefónom. Aplikácie sa odtiaľ dajú aj ovládať. Toto sme vypli, snímač priblíženia reagoval na rôzne pohyby okolo nás, aj na periférne pohyby, keď bol telefón na stole. Súčasťou Moto Obrazovka je funkcia na eliminovanie modrého svetla, ktorá vám pomáha zaspať a večer menej unavuje oči.

Moto Key

Toto sa nám páčilo a je to praktické rozšírenie. Slúži na odomykanie systému Windows a na prihlasovanie sa do webových stránok v internetovom prehliadači. Aplikáciu pre Windows si nainštalujete pre 32 aj 64-bitovú verziu. Potrebujete aj podporovaný prehliadač, čiže Chrome.

Priamo na telefóne sa vytvorí účet na to, aby ste mohli cez odtlačok prsta odomykať počítač alebo sa prihlasovať do stránok. Potrebujete na to prepojenie počítača cez Bluetooth. Preto si ho na notebooku alebo telefóne nevypínajte. Keď si zobrazíte stránku, napríklad do vašej banky, zobrazí sa upozornenie na prihlásenie cez odtlačok. Priložíte prst na snímač telefónu a takmer okamžite prebehne prihlásenie do stránky banky.

Funkcia je vhodná pre tých, čo nemajú čítačku odtlačkov a chcú si takto zjednodušiť prihlasovanie do systému.

Obsah recenzie

1. Konštrukcia a vyhotovenie