Fotografovanie

Dostávame sa k fotografiám. Je to tak, že rýchle nabíjanie, pekný tvar alebo multifunkčný snímač, nie je to, čo vás zaujíma ako prvé. Je to výkon, ale väčšina z vás sa pýta, ako telefón fotí. Preto aj Moto X4 muselo prísť na trh s niečím zaujímavým a fotografické režimy zaujímavé rozhodne sú. Nám sa páčilo, že sú to z tých užitočnejších vecí. Máte tu kreatívne efekty a zároveň to nie sú hlúposti. Sú reálne využiteľné a všetko upravíte priamo v špeciálnej aplikácii. Dokonca fotky, ktoré budete robiť v špeciálnom režime, budú označené doplnkovou ikonou v aplikácii Google fotky.

Kombinácia bežný objektív a širokouhlý so 120° záberom sa nám páči viac ako kombinácia RGB + monochromatický snímač. Takže dokopy máte fotoaparáty 12 Mpx, f/2.0 + 8 Mpx, f/2.2. Nie je tu možnosť plynulého optického priblíženia, ale druhý fotoaparát je určený na meranie hĺbky obrazu a záber širšieho okolia scény. Takže vytvoríte bokeh efekt s tým, že si môžete vždy dodatočne upraviť zaostrenie. Aby takáto fotka vznikla, potrebujete urobiť fotku v režime Hlboký obraz. Už počas fotografovania sa dá spraviť bokeh efekt so silou, akú potrebujete.

Druhý zaujímavý režim je Zvýraznená farba. Počas fotenia ťuknete na displeji na oblasť s vami vybranou farbou a následne len tá sa uchová, prípadne mierne odtiene okolo nej. Ostatné bude čiernobiele. Efekt je nastavený na strednú úroveň. Čím menší rozsah efektu zvolíte, tým viac riskujete nekorektnú fotografiu. Je to závislé od členitosti fotky. Čiže je tu síce klasický bežec na nastavenie intenzity ale nedá sa použiť na každom type fotky. Na zábavu poslúžia Filtre tváre s doplnkovou grafikou. Prirobiť si môžete okuliare, mačacie fúzy atď. Niečo pre deti, výhodné však v tom, že je to použiteľné na selfie ale aj hlavný fotoaparát.

Moto X4 fotí veľmi dobre. Teraz je tu ešte jedna otázka. Prečo teda nefotiť všetko v režime selektívneho zaostrenia (Hlboký obraz). Je to hlavne preto, lebo urobiť túto fotku trvá asi o dve sekundy dlhšie. Nevhodné na momentky. Preto neodporúčame tento režim ako univerzálny.

Fotografie sú vynikajúce. Za denného svetla alebo pod mrakom odfotíte super fotky. Pozor si budete musieť dať na presvetlenie scény a HDR. Presne, ako pri iných smartfónoch je tento citlivý na uhol svetla a nevie to celkom skorigovať. Stačí posunúť uhol fotenia a potom nebudete mať napríklad posunuté farby. Pri nočných fotkách alebo večerných s malým svetlom treba mať viac trpezlivosť. Celé odfotenie trvá zhruba 2 sekundy.

Fotoaparát podporuje rozpoznávanie objektov. Stačí ťuknúť na modrú ikonu počas fotografovania a začne sa rozpoznávanie objektu. Hodí sa to nielen pri historických pamiatkach ale aj iných predmetoch. Dokonca pozná aj elektroniku. Skenuje čiarové kódy aj vizitky.

Obsah recenzie

1. Konštrukcia a vyhotovenie
  2. Výkon, spotreba a parametre