- Štart Magenta 1: prvá konvergovaná ponuka fixných a mobilných služieb
- Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol na 474 tisíc
- Pokrytie LTE už dosiahlo 55 percent populácie
- Nové produkty v B2B i B2C segmentoch: Virtuálne číslo, Smart POS
_______________________________________________________________
„Prvý kvartál 2015 priniesol veľmi dobré výsledky vo viacerých oblastiach. Zaznamenali sme mierny pokles na celkových výnosoch Skupiny, ale dve oblasti pevnej siete ostávajú naďalej silné: podarilo sa nám zvýšiť počet širokopásmových prístupov a TV zákazníkov na vyššie úrovne, s medziročným rastom zhruba 7 percent. Veríme, že posilníme aj mobilnú oblasť vďaka štartu novej konvergentnej ponuky Magenta 1 od marca. Som rád, že si udržiavame pozíciu LTE lídra na Slovensku a predstavili sme viaceré nové služby a produkty v B2C a B2B segmentoch. Napokon by som rád zdôraznil úspech DIGI Slovakia a jej medziročný rast výnosov o 18 percent v prvom štvrťroku,“ bilancuje Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.
Výnosy Skupiny a dcérskych spoločností
Skupina Slovak Telekom odštartovala fiškálny rok 2015 s miernym poklesom celkových konsolidovaných výnosov na úrovni 187,4 milióna eur (medziročne zníženie o 1,7%). Profitabilita Skupiny ostáva silná: na 39,1% upravenej EBITDA marži. Skupina oznámila upravený EBITDA 73,3 milióna eur za prvý štvrťrok 2015. DIGI Slovakia vykázala silný prvý kvartál s výnosmi 7,92 milióna eur a 18%-ným medziročným rastom. Zoznam a Zoznam Mobile tiež medziročne rástli a ich výnosy za prvé tri mesiace roka 2015 sú na úrovni 1,36 milióna eur (medziročný rast: 6%). Výnosy PosAmu klesli v prvom štvrťroku medziročne o 27% na 6,49 milióna eur. Dôvodom poklesu ostáva primárne sezónnosť ICT biznisu.
Oblasť pevnej siete
V oblasti služieb pevnej siete ťaží Slovak Telekom z minuloročnej výraznej zmeny v portfóliu a uvedenia balíkov pevných služieb – Chytrej ponuky. Aj v prvom štvrťroku 2015 je viditeľný vyšší predaj balíkov pevných služieb a množstvo nových aktivácií ostáva naďalej vysoké
Slovak Telekom uviedol začiatkom marca novú ponuku Magenta 1, ktorá môže pomôcť ďalšiemu posilneniu predaja fixných a mobilných služieb. Magenta 1 kombinuje dve pevné služby (širokopásmový internet a TV) a max. 4 SIM karty s paušálmi Happy. Pri fixných službách má Magenta 1 veľký potenciál pri predaji vyšších programov internetu a TV, pri mobilných paušáloch môže vzrásť počet Happy paušálov v rodinách zákazníkov.
Predaj dvoch pevných služieb ostal na vysokej úrovni a pomohol medziročnému rastu počtu zákazníkov od 6,8 do 7,1 percenta. Prvou oblasťou je digitálna TV – k 31. marcu 2015 mala Skupina Slovak Telekom už 474 tisíc zákazníkov TV služieb.
Druhou zložkou rastu je širokopásmový internet rastúci vďaka double-play a triple-play balíčkom. K 31. marcu 2015 dosiahol celkový počet širokopásmových prístupov Skupiny Slovak Telekom 570 tisíc.
Oblasť mobilnej siete
K 31. marcu 2015 využívalo služby mobilnej siete Slovak Telekomu 2 202 000 zákazníkov. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva vysoký: takmer 65 percent. V oblasti mobilného biznisu sa Slovak Telekom zameral na promo 4G siete i súčasného líderstva s pokrytím 55% populácie Slovenska k 31.3.2015. Spoločnosť odštartovala celoslovenskú kampaň 4G siete so svetoznámym cyklistom Petrom Saganom a vytvorila novú značku S4GAN. 4G/LTE sieť zaznamenáva priebežne rast počtu mobilných zákazníkov i celkovej prevádzky.
Podpora 4G siete je silná aj v oblasti dotovaných zariadení. Slovak Telekom plánuje postupne vyplniť ponuku novými smartfónmi so 4G podporou. Najnovšia promo kampaň Dva prístroje za cenu jedného ponúka iba 4G zariadenia ako Sony Xperia M2 a E3, resp. LG G Pad 8.0 a F60 za účelom zvýšenia celkového počtu 4G zákazníkov.
Štarty nových služieb a produktov
V prvom štvrťroku Slovak Telekom popri novej ponuke Magenta 1 uviedol aj viaceré nové služby a produkty. V B2C segmente bola začiatkom februára predstavená služba poistenia faktúr a nový produkt Virtuálne číslo (od konca marca), ktorý umožňuje zákazníkovi mať na SIM karte aj druhé telefónne číslo.
V B2B segmente odštartoval Slovak Telekom riešenie SmartPOS v čase uvedenia legislatívnej povinnosti živnostníkov a podnikateľov mať registračnú pokladnicu. Spoločnosť uviedla plnohodnotnú ponuku s viacerými zariadeniami pre menšie i väčšie firmy za jednotný mesačný poplatok od 20 eur.
Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov
v miliónoch € | Q1 2015 | Q1 2014 | Medziročný nárast/pokles |
Výnosy | 187,4 | 190,6* | -1,7% |
EBITDA (upravený) | 73,3 | 77,5 | -5,4% |
EBITDA marža (upravená) | 39% | 41% | -1,5 pb |
Oblasť pevnej siete
Vývoj kľúčových ukazovateľov
V tisícoch (vrátane DIGI) | Q1 2015 | Q1 2014 | Medziročný nárast/pokles |
Pevné linky | 875 | 914 | -4,3% |
Širokopásmové prístupy | 570 | 532 | 7,1% |
Zákazníci digitálnej TV | 474 | 444 | 6,8% |
Oblasť mobilnej siete
Počet zákazníkov/ARPU
v tisícoch | Q1 2015 | Q1 2014 | Medziročný nárast/pokles |
Celkový počet | 2 202 | 2 257 | -2,4% |
– z toho počet zmluvných zákazníkov | 1 424 | 1 450 | -1,8% |
– z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy | 520 | 550 | -5,5% |
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll | 257 | 257 | 0% |
ARPU v EUR | 11,7 | 11,7 | -0,4% |
Poznámka: Údaj 2 202 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 112 tisíc zákazníkov.