Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Štart Magenta 1: prvá konvergovaná ponuka fixných a mobilných služieb
  • Počet zákazníkov digitálnej TV stúpol na 474 tisíc
  • Pokrytie LTE už dosiahlo 55 percent populácie
  • Nové produkty v B2B i B2C segmentoch: Virtuálne číslo, Smart POS

_______________________________________________________________

 „Prvý kvartál 2015 priniesol veľmi dobré výsledky vo viacerých oblastiach. Zaznamenali sme mierny pokles na celkových výnosoch Skupiny, ale dve oblasti pevnej siete ostávajú naďalej silné: podarilo sa nám zvýšiť počet širokopásmových prístupov a TV zákazníkov na vyššie úrovne, s medziročným rastom zhruba 7 percent. Veríme, že posilníme aj mobilnú oblasť vďaka štartu novej konvergentnej ponuky Magenta 1 od marca. Som rád, že si udržiavame pozíciu LTE lídra na Slovensku a predstavili sme viaceré nové služby a produkty v B2C a B2B segmentoch. Napokon by som rád zdôraznil úspech DIGI Slovakia a jej medziročný rast výnosov o 18 percent v prvom štvrťroku,“ bilancuje Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Slovak Telekom.

Výnosy Skupiny a dcérskych spoločností

Skupina Slovak Telekom odštartovala fiškálny rok 2015 s miernym poklesom celkových konsolidovaných výnosov na úrovni 187,4 milióna eur (medziročne zníženie o 1,7%). Profitabilita Skupiny ostáva silná: na 39,1% upravenej EBITDA marži. Skupina oznámila upravený EBITDA 73,3 milióna eur za prvý štvrťrok 2015. DIGI Slovakia vykázala silný prvý kvartál s výnosmi 7,92 milióna eur a 18%-ným medziročným rastom. Zoznam a Zoznam Mobile tiež medziročne rástli a ich výnosy za prvé tri mesiace roka 2015 sú na úrovni 1,36 milióna eur (medziročný rast: 6%). Výnosy PosAmu klesli v prvom štvrťroku medziročne o 27% na 6,49 milióna eur. Dôvodom poklesu ostáva primárne sezónnosť ICT biznisu.

Oblasť pevnej siete

V oblasti služieb pevnej siete ťaží Slovak Telekom z minuloročnej výraznej zmeny v portfóliu a uvedenia balíkov pevných služieb – Chytrej ponuky. Aj v prvom štvrťroku 2015 je viditeľný vyšší predaj balíkov pevných služieb a množstvo nových aktivácií ostáva naďalej vysoké

Slovak Telekom uviedol začiatkom marca novú ponuku Magenta 1, ktorá môže pomôcť ďalšiemu posilneniu predaja fixných a mobilných služieb. Magenta 1 kombinuje dve pevné služby (širokopásmový internet a TV) a max. 4 SIM karty s paušálmi Happy. Pri fixných službách má Magenta 1 veľký potenciál pri predaji vyšších programov internetu a TV, pri mobilných paušáloch môže vzrásť počet Happy paušálov v rodinách zákazníkov.

Predaj dvoch pevných služieb ostal na vysokej úrovni a pomohol medziročnému rastu počtu zákazníkov od 6,8 do 7,1 percenta. Prvou oblasťou je digitálna TV – k 31. marcu 2015 mala Skupina Slovak Telekom už 474 tisíc zákazníkov TV služieb.

Druhou zložkou rastu je širokopásmový internet rastúci vďaka double-play a triple-play balíčkom. K 31. marcu 2015 dosiahol celkový počet širokopásmových prístupov Skupiny Slovak Telekom 570 tisíc.

Oblasť mobilnej siete

K 31. marcu 2015 využívalo služby mobilnej siete Slovak Telekomu 2 202 000  zákazníkov. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb ostáva vysoký: takmer 65 percent. V oblasti mobilného biznisu sa Slovak Telekom zameral na promo 4G siete i súčasného líderstva s pokrytím 55% populácie Slovenska k 31.3.2015. Spoločnosť odštartovala celoslovenskú kampaň 4G siete so svetoznámym cyklistom Petrom Saganom a vytvorila novú značku S4GAN. 4G/LTE sieť zaznamenáva priebežne rast počtu mobilných zákazníkov i celkovej prevádzky.

Podpora 4G siete je silná aj v oblasti dotovaných zariadení. Slovak Telekom plánuje postupne vyplniť ponuku novými smartfónmi so 4G podporou. Najnovšia promo kampaň Dva prístroje za cenu jedného ponúka iba 4G zariadenia ako Sony Xperia M2 a E3, resp. LG G Pad 8.0 a F60 za účelom  zvýšenia celkového počtu 4G zákazníkov.

Štarty nových služieb a produktov

V prvom štvrťroku Slovak Telekom popri novej ponuke Magenta 1 uviedol aj viaceré nové služby a produkty. V B2C segmente bola začiatkom februára predstavená služba poistenia faktúr a nový produkt Virtuálne číslo (od konca marca), ktorý umožňuje zákazníkovi mať na SIM karte aj druhé telefónne číslo.

V B2B segmente odštartoval Slovak Telekom riešenie SmartPOS v čase uvedenia legislatívnej povinnosti živnostníkov a podnikateľov mať registračnú pokladnicu. Spoločnosť uviedla plnohodnotnú ponuku s viacerými zariadeniami pre menšie i väčšie firmy za jednotný mesačný poplatok od 20 eur.

Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov

v miliónoch  €Q1 2015Q1 2014Medziročný nárast/pokles
Výnosy187,4190,6*-1,7%
EBITDA (upravený)73,377,5-5,4%
EBITDA marža (upravená)39%41%-1,5 pb

Oblasť pevnej siete

Vývoj kľúčových ukazovateľov

V tisícoch (vrátane DIGI)Q1 2015Q1 2014Medziročný nárast/pokles
Pevné linky875914-4,3%
Širokopásmové prístupy5705327,1%
Zákazníci digitálnej TV4744446,8%

Oblasť mobilnej siete

Počet zákazníkov/ARPU

 v tisícochQ1 2015Q1 2014Medziročný nárast/pokles
Celkový počet2 2022 257-2,4%
– z toho počet zmluvných zákazníkov1 4241 450-1,8%
– z toho počet zákazníkov predplatenej karty Easy520550-5,5%
– z toho počet SIM kariet pre SkyToll2572570%
 
ARPU v EUR11,711,7-0,4%

Poznámka: Údaj 2 202 tisíc zákazníkov zohľadňuje počet klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby Telekomu za posledné tri mesiace, dosiahol 2 112 tisíc zákazníkov.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.