Pamätáte si ešte na Google Glass? Digitálne okuliare, ktoré slúžili aj ako počítač a zároveň vedeli nahrávať všetko okolo vás na trhu neuspeli, ale Snapchat chce preraziť s niečim podobným.

Snap Inc., firma donedávna známa ako Snapchat, predstavila nový produkt – digitálne okuliare Spectacles. Majú jedinú funkciu a to nahrávať 10 sekúnd dlhé videá, ktoré sa potom cez váš mobil nahrajú do Snap Memories.

snapchat-spectacles3_web2016_8_nowat

Spectacles sa budú predávať v podobe slnečných okuliarí, k dispozícii budú tri farebné prevedenia: čierne, belasé a koralové. Na ľavom rohu Spectacles sa nachádza tlačítko. Keď ho stlačíte, začne sa nahrávať 10 sekundové video. Ak tlačítko stlačíte počas natáčania ešte raz, natočíte video o 10 sekúnd dlhšie. Maximálne dĺžka videa je 30 sekúnd.

Počas natáčania sa rozsvieti jedna malá diódka na vnútornej strane, aby ste vedeli, že natáčate, a jedna na vonkajšej strane, aby upozornila ľudí v zábere. Video je natáčané 115 stupňovou šošovkou v kruhovom formáte, ktorý podľa marketingového oddelenia firmy lepšie napodobňuje spôsob akým vidí ľudské oko.

snapchat-spectacles2_web2016_8_nowat

Spectacles sa nabíjajú v špeciálnom púzdre so zabudovanou batériou. Keď máte púzdro plne nabité, dokáže okuliare nabiť až štyri krát. Okuliare by na jedno nabitie mali vydržať jeden deň prevádzky.

Otázne je, či Snap Inc. s novým produktom bude mať na trhu úspech. Google pochoval projekt Glass, na druhú stranu Snap svoje Spectacles označuje skôr ako GoPro, čo nosíte na hlave. A určite pomôže aj cena, ktorá je zhruba 130 dolárov – teda približne desatina ceny Google Glass.

snapchat-spectacles4_web2016_8_nowat

Netušíme, kedy Spectacles prídu na trh, kde si ich budete môcť objednať, v akom rozlíšení bude výsledné video a ani či ich budú tínedžeri považovať za „cool“. To bude asi rozhodujúci faktor pre firmu, ktorej zo ziskov aj trhového podielu čoraz viac ukrajuje Facebook s Instagramom.

Zdroj: theverge.com

Autor: Pavol Ondruška

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.