Štefan Rosina: „Industry 4.0 nie je strašiak“
Expertná platforma Industry4UM zástupcov slovenského priemyslu sa zhodla na tom, že nastavovanie výroby v konkurenčnom prostredí musí mať jasnú víziu a rozvojovú stratégiu zadefinovanú vrcholovým manažmentom firiem. Podľa odborníkov je dôležité uvedomiť si strategickosť procesu prechodu k digitálnej výrobe a potrebu jej systematickej prípravy a riadenia.
V súvislosti s prípravou stratégie v prostredí nových technologických výziev musí top manažment vo firme pripraviť motivujúce prostredie a preniesť odhodlanie na prijatie zmien aj na zamestnancov. „Industry 4.0 nie je žiadny strašiak, je to platforma, ktorá má svoj kontinuálny vývoj, a ktorá hovorí o tom, že je čoraz naliehavejšie prerušiť zabehnuté väzby a pevnú chrbticu,“ skonštatoval Štefan Rosina, prezident MATADOR Group.
Zodpovednosť za konkurencieschopnosť firmy drží pevne vo svojich rukách vedenie spoločností a je jeho úlohou vedieť využiť technológie Industry 4.0 v prospech rozvoja. Tu je však potrebné reálne vyhodnotiť potreby a možností firmy. Súčasťou nových stratégií je otázka zmien v organizačnej štruktúre nastavovanej pre potreby inovácií s digitálnym rozmerom. Špecialisti z priemyslu sa zhodli na tom, že tím Industry 4.0 musí byť interdisciplinárny. Ján Košturiak, zakladateľ IPA Slovakia: „Tím musí byť multidisciplinárny a musí zahŕňať aj ľudí z externého prostredia, aby nám priniesli potrebný nadhľad. Musí byť súčasne flexibilný a sieťovať ľudí. To je spôsob, ktorý môže posunúť Slovensko dopredu.“ Musí mať tiež dostatok priestoru pre realizáciu a napĺňanie zámerov a dostatočnú podporu vedenia firmy.
Podobné články
Vyhrajte tepovač Silvercrest
Netflix kúpi HBO. Dočkáme sa veľkej filmovej knižnice?
Insta360 Antigravity A1: Mini dron, ktorý celkom mení pohľad na lietanie
Objednajte si ročné predplatné TOUCHIT so ZONER STUDIO a ušetrite až 41 eur