Toyota predstavila novú Tundru TRD Pro, ktorá bude štartovať na pretekárskej sérii NASCAR Camping World Truck Series 2022. Verejnosť si ju mohla pozrieť na trati Las Vegas Motor Speedway. Auto prvýkrát vyštartuje vo februári na známom okruhu Daytona.
Nová závodná Tundra TRD Pro vzhľadom veľmi pripomína sériovú Tundru novej generácie, ktorá bude mať tento rok premiéru v amerických showroomoch. Toyota zatiaľ nezverejnila technické detaily svojej novej závodnej konštrukcie, ale mohutný pick up s podlahou takmer na zemi pôsobí na pohľad úžasným dojmom.
Toyota je jedinou automobilkou, ktorá vo všetkých troch sériách pretekov NASCAR stavia na štart tri rôzne modely. V sérii Next Gen Cup Series 2022 vyštartuje Toyota Camry TRD a v NASCAR Xfinity Series sa opäť zúčastní Toyota Supra.
„Séria NASCAR Camping World Truck Series bola pre Toyotu vždy veľmi dôležitá. Nielen so zreteľom na dlhú históriu štartov v tejto sérii, ale aj preto, že má vplyv na záujem zákazníkov o naše pick upy. Záležalo nám na tom, aby nová závodná Tundra TRD Pro čo najviac pripomínala novú generáciou sériového vozidla,” vyjadril sa Paul Doleshal, manažér pre motošport pobočky Toyota Motor North America.
Toyota sa zúčastňuje závodnej série NASCAR Camping World Truck Series už takmer dve desaťročia. Od svojho debutu v roku 2004 získala 11 majstrovských titulov a 8 titulov šampióna vodičov. V tohtoročnej sezóne na trati Daytona International Speedway vybojoval Ben Rhodes svoje 200. víťazstvo v tejto sérii v histórii spoločnosti Toyota. Tím japonskej značky, ktorý si pripísal v sezóne 12 víťazstiev, je na dobrej ceste k dvanástemu víťazstvu v celkovej klasifikácii výrobcov.
Sériová Tundra v terénnej verzii TRD Pro
Zatiaľ čo sa nové pretekárske auto NASCAR Tundra TRD Pro pripravuje na štart na trati Daytona, na svoju premiéru sa pripravuje aj nová Tundra. Bude to už tretia generácia najväčšieho pick upu Toyoty na americkom trhu – tentoraz postaveného na novej rámovej platforme GA-F zo série TNGA.
Najvyššia verzia vybavenia TRD Pro bola vyvinutá spoločne so zástupcom spoločnosti Toyota v americkom motošporte – divíziou Toyota Racing Development. Auto je špeciálne pripravené pre čo najväčšie potešenie z jazdy v teréne. Dostalo novú prednú stabilizačnú tyč, hliníkový chránič prednej časti karosérie TRD a dodatočnú ochranu podvozku, terénne tlmiče FOX a terénne pneumatiky značky Falken. Predné odpruženie bolo zdvihnuté o 1,1 palca.
Tundra vo verzii TRD Pro skrýva pod kapotou nový hybridný pohon i-FORCE MAX založený na 3,5-litrovom motore twin-turbo V6, ktorý je podporovaný elektromotorom. Celkovo systém dosahuje maximálny výkon 443 koní pri 5200 ot./min. A krútiaci moment až 790 Nm pri 2400 ot./min. Jazdu mimo asfaltových ciest podporujú elektronické systémy, ktoré sú v Európe známe z modelu Land Cruiser – Multi-Terrain Select, Crawl Control a Downhill Assist Control.