Tatra banka získala už po 13. raz ocenenie Best Consumer Digital Bank na Slovensku. Medzinárodný mesačník Global Finance ocenil tiež dizajn našej webovej stránky a stratégiu banky na sociálnych sieťach ako najlepšiu v regióne strednej a východnej Európy.
Víťazi ocenenia Best Consumer Digital Bank (pôvodný názov Best Internet Bank) boli vybraní na základe nasledujúcich kritérií: sila stratégie pre získavanie a starostlivosť o digitálnych klientov, úspech v získavaní klientov pre používanie digitálnych ponúk, rast počtu digitálnych klientov, rozsah produktovej ponuky, dôkaz o hmatateľných výhodách získaných z digitálnych iniciatív, dizajn a funkcionalita webovej/mobilnej stránky. „Naši klienti od nás očakávajú rýchle a jednoduché služby, 24-hodinovú dostupnosť, pohodlný prístup k financiám kdekoľvek sa nachádzajú. Tieto potreby sa nám darí dlhodobo napĺňať aj vďaka novým technológiám, ktoré sú už neodmysliteľnou súčasťou nášho Internet bankinguTB a mobilného bankovníctva,“ hovorí Juraj Bojkovský, riaditeľ odboru elektronických distribučných kanálov.
13-krát ocenené digitálne bankovníctvo Tatra banky Tatra banka spustila svoj Internet bankingTB v roku 1998 ako prvý Internet banking na Slovensku. Na začiatku umožňoval klientom zmenu hesla a prezerať si online stav a pohyby na účte. Dnes ho využije aspoň raz za mesiac okolo 250 tisíc klientov, ktorí v ňom zrealizujú približne 1,8 milióna transakcií mesačne. Počet transakcií cez Internet bankingTB zaznamenáva medziročný nárast o takmer 9 %. Za rok 2014 klienti realizovali týmto spôsobom celkovo 21,4 milióna transakcií. Podiel transakcií vykonaných elektronicky dosahuje v Tatra banke viac ako 97 %. To znamená, že len cca 2,5 % transakcií je vykonaných manuálne cez pobočku alebo call centrum.
V roku 2014 sme priniesli klientom viaceré zlepšenia:
· upravili sa inkasá v Internet bankinguTB tak, aby spĺňali požiadavky SEPA štandardov
· do služby Spending reportTB sa pridali možnosť prehľadu a kategorizácie výdavkov na kreditnej karte, možnosť farebnej tlače, ako aj interaktívnu nápoveď
· pre ľahšiu prácu s Internet bankingomTB sa implementovali duplikovanie platby v pohyboch na účte (vytvorenie platobného príkazu s rovnakými parametrami), ako aj
možnosť vytvoriť kópiu trvalého príkazu
· vďaka novej funkcionalite Platobný príkaz z kreditnej karty v Internet bankinguTB môžu klienti realizovať platby a uhrádzať faktúry za tovary a služby zo svojej kreditnej karty
· v novej záložke Debetné karty získajú klienti prehľad o svojich debetných kartách a limitoch súvisiacich s používaním debetných kariet
· v júli tohto roka sme pre všetkých klientov Internet bankinguTB sprístupnili možnosť využívania dávkových platieb
Súčasťou oceňovaného digitálneho bankovníctva je tiež aplikácia Tatra banka, ktorú pravidelne používa až 150 000 klientov. Za posledný rok prešla výraznými zmenami. Najvýznamnejšou bol redizajn aplikácie a upgrade na verziu 2.0 pre mobily s operačným systémom Android a iPhone. Vďaka nej môžu klienti Tatra banky používať množstvo užitočných funkcionalít aplikácie pohodlne vo svojom tablete či sledovať prehľad o svojich výdavkoch graficky znázornený v službe Spending reportTB.
Široká verejnosť určite tiež postrehla výnimočnú funkcionalitu aplikácie Tatra banka – výber z bankomatu mobilom. Podľa prieskumu ide o jednu z najobľúbenejších služieb Tatra banky, pričom až 90 % užívateľov považuje výber z bankomatu mobilom za výnimočný a 99 % ho označilo za inovatívny. Oceňujú najmä parametre, ako sú rýchlosť, jednoduchosť a bezpečnosť.
Najlepší dizajn webovej stránky v strednej a východnej Európe
Pre Tatra banku nie je webstránka len webová výkladná skriňa produktov. Dizajn webu je najmä o jednoduchom používaní. Snažíme sa rozvíjať web tak, aby návštevníkom poskytol informácie a služby, ktoré mu šetria čas. Poznať návštevníka nášho webu je najdôležitejší predpoklad správneho rozvoja bankového webu. Neustále si tieto poznatky aktualizujeme a rozširujeme, najmä na základe štandardných webových analytických nástrojov. Aj na základe toho sme ako prvá banka na Slovensku ponúkla responzívne zobrazenie našich stránok na mobilných zariadeniach.
Vieme, že niektoré bankové produkty môžu byť vnímané ako komplikované, preto okrem neustále optimalizovanej navigácie ponúkame aj služby, ako sú sprievodcovia produktmi či porovnania produktov, kde si klient môže vyhľadať výhody jednotlivých produktov ešte pred návštevou pobočky. Pri vyhľadávaní na našom webe pomáhajú klientom rôzne moduly, ako sú Najčastejšie otázky klientov alebo tzv. Searchhinty. Ako jediná banka na Slovensku tiež Tatra banka ponúka tvorcom webových stránok verejný prístup cez rozhranie API k našim dátam o polohách pobočiek a bankomatov, o kurzovom lístku, úrokových sadzbách a k niektorým kalkulačkám.
Čo určite stojí za zmienku, je aj minuloročné úspešné spustenie online žiadosti o balík služieb Tatra PersonalTB, vďaka ktorej si klienti môžu otvoriť balík služieb bez akejkoľvek návštevy pobočky. Tento rok Tatra banka zaznamenala nárast v počte žiadostí o viac ako 150 % oproti minulému roku, čo potvrdzuje správny krok v stratégii rozvoja bankového webu.
Najlepší na sociálnych sieťach v strednej a východnej Európe Tatra banka má spomedzi všetkých slovenských bánk najviac aktívnych fanúšikov a vďaka za toto ocenenie patrí najmä im. Fanúšikovia oceňujú najnovšie informácie o našich produktoch a službách, oceneniach, aktivitách Nadácie Tatra banky, pracovné ponuky a zaujímavý video obsah. Nárast fanúšikov je kontinuálny a organický, za čo vďačíme dobre nastavenej stratégii a ponuke zaujímavého a relevantného obsahu. Prednedávnom sme tak na Facebooku Tatra banky prekročili hranicu 50 000 fanúšikov.