Od zákazníkov nebude žiadať kódy, spozná ich podľa hlasu.

Aby vám na zákazníckej linke poskytli citlivé informácie, musíte obvykle agentovi call centra dokázať, že ste to naozaj vy, kto telefonuje. To v praxi znamená, že musíte povedať svoje meno, priezvisko, adresu a ďalšie informácie. V niektorých prípadoch je potrebné nahlásiť aj PUK kód príslušnej SIM karty. Telekom chce túto byrokraciu odstrániť prostredníctvom služby Hlasová biometria. Tá bude bezplatne dostupná od 20. mája pre všetkých zákazníkom Telekomu.

Technológia hlasovej biometrie dokáže vo všeobecnosti overiť identitu používateľa dvoma spôsobmi. Buďto zadaním konkrétnej frázy alebo analýzou hlasu počas bežnej konverzácie. Telekom zvolil druhú možnosť, čo znamená, že sa nemusíte overovať konkrétnou frázou. Prirodzene komunikujete s agentom zákazníckej linky a technológia na pozadí automaticky zisťuje, či váš hlas zodpovedá vopred pripravenému hlasovému odtlačku.

Technológia si údajne poradí aj s prípadom, kedy máte nádchu a váš hlas sa čiastočne odlišuje od uloženého odtlačku. Podobne ako iné technológie na rozpoznávanie hlasu, aj systém Telekomu sa zlepšuje, čím častejšie komunikujete s call centrom.

Prínos hlasovej biometrie z pohľadu operátora

Prínos hlasovej biometrie z pohľadu operátora

Telekom je prvý operátor na Slovensku, ktorý hlasovú biometriu v rámci zákazníckej linky ponúka. Operátor verí, že táto technológia zjednoduší a urýchli proces komunikácie. V určitých prípadoch dokáže skrátiť dĺžku komunikácie so zákazníckou linkou až na polovicu. Výhodou má byť aj bezpečnosť – nakoľko komunikácia prebieha v reálnom čase, nedá sa oklamať vopred pripravenou nahrávkou.

Hlasová biometria pomôže aj v prípade, kedy používateľ stratí telefón a potrebuje zablokovať SIM kartu. Zákaznícka linka ho overí pri volaní z akéhokoľvek iného čísla. Prínosom je aj možnosť delegovať oprávnenia na iné osoby. Uľahčí to administráciu služieb blízkej rodiny.

Službu Hlasová biometria je možné aktivovať na zákazníckej linke Telekomu, prípadne v ktoromkoľvek Telekom Centre. V druhom prípade bude potrebné aktiváciu dokončiť telefonicky – aby sa vytvoril hlasový odtlačok. Dodajme, že dodávateľom technológie je rovnaká spoločnosť, ktorá dodala hlasovú biometriu aj Tatra Banke.

Spôsoby aktivácie služby. Jej používanie je bezplatné

Spôsoby aktivácie služby. Jej používanie je bezplatné