Tesla bola necelé 2 roky jednotkou na čínskom trhu s elektromobilitou, začo môže najmä otvorenie závodu Tesla Gigafactory 3 v čínskom Šanghaji (rok 2018).

V uplynulom roku sa v Číne predalo viac ako 100-tisíc vozidiel Tesla, pričom najväčšie zastúpenie mal svetovo veľmi obľúbený model 3. Tento fakt zostane zachovaný, ale dnes je realita iná, teda model 3 je stále veľmi obľúbený, aj predaje sú dobré, ale čínskou jednotkou na trhu s elektromobilitou sa stal automobil s názvom Wuling Hongguang Mini EV, ktorý pripomína krabicu od topánok :).

Tesla model 3

Tesla model 3

Prečo sa stal tento miniatúrny 4-miestny elektromobil tak obľúbeným (expresným spôsobom)? Predovšetkým kvôli jeho dostupnosti, presnejšie cene, ktorá nepresahuje čiastku 4000 eur. To je zaujímavá ponuka, nie? Túto „krabicu“ produkuje čínska automobilka SAIC Motor v spolupráci s americkou automobilkou GM (General Motors).

Wuling sa v uplynulom roku pekne približoval k predajným číslam Tesly, no na začiatku tohoto roku americkú automobilku prevalcoval, pričom sa iba počas januára 2021 predalo viac ako 25-tísíc automobilov Wuling Hongguang Mini EV. Tesla za toto obdobie predala „iba“ 13-tisíc modelov 3 a 1600 modelov Y.

Wuling Hongguang Mini EV sa tešil veľkému záujmu takmer okamžite – necelý mesiac od oficiálneho predstavenia tohoto automobilu predal výrobca viac ako 15-tísic kusov a na ďalších 50-tisíc kusov boli prijaté objednávky. Aktuálne je Wuling Hongguang Mini EV druhým najpredávanejším elektromobilom na svete, prvú pozíciu stále drží Tesla Model 3.

Určite vás zaujímajú detaily tohto bestselleru, však?

Wuling Hongguang Mini EV ponúka dve varianty batérie – 9,2 kWh alebo 13,8 kWh a najvyšší výkon jedného elektromotora je 13 kW (necelých 18 konských síl). Na jedno nabite tak dokáže prejsť približne 120 až 170 km (podľa varianty) a max. rýchlosť je obmedzená na 100km/h.

Táto krabica, presnejšie Wuling Hongguang Mini EV, je síce veľmi malá, no dostupné informácie hovoria o tom, že kabína je relatívne priestranná. Samozrejmosťou sú základné bezpečnostné prvky, karoséria z vysokopevnostnej ocele, ale aj pokročilejšie asistenčné systémy ako parkovací asistent, monitorovanie okolia a pod.

Okrem toho je možné tento elektromobil kontrolovať prostredníctvom mobilnej aplikácie. Dodajme, že batéria uložená v podlahe prešla náročnými bezpečnostnými testami a batožinový priestor ponúka objem až 741 litrov, pochopiteľne, až po sklopení zadných operadiel :).

Kúpili by ste si takýto lacný elektromobil do mesta? Zatiaľ je oficiálne dostupný iba v Číne, no postupne sa dostáva aj do Európy. Dopyt po malých a relatívne dostupných elektromobiloch rastie, čo cíti aj Tesla, na základe čoho má v pláne vyrábať malý kompaktný elektromobil, ktorý by mal vychádzať z modelu 3. Je zrejmé, že nebude stáť 4000 eur, ale mohol by byť podstatne lacnejší ako aktuálne dostupné modely.

Zdroj: BBC.com

Prečítajte si aj:

Tesla: Model S a X sa dočkali futuristickej inovácie a brutálneho výkonu