Model Toyota Aygo X sa s veľkou pravdepodobnosťou stane hitom roku 2022 v segmente mestských áut. Japonský koncern navrhol úplne nový prístup ku koncepcii výroby týchto áut. Toyota Aygo X sa na našich cestách objaví už v apríli. Čím sa odlišuje od svojich súperov?

Spoločná platforma s Yarisom

Pre segment najmenších áut bolo navrhnuté auto „o pol čísla“ väčšie. V porovnaní so svojím predchodcom je Toyota Aygo X dlhšia o 235 mm a širšia o 125 mm. O 90 mm narástol aj rázvor vďaka novej platforme GA-B v architektúre TNGA, vytvorenej pre tento model. Toto riešenie je známe a osvedčilo sa už v modeloch Yaris a Yaris Cross, no v tomto prípade bolo prispôsobené požiadavkám ultra mestského auta. Vďaka tomu je Aygo X síce väčšie  ako predchodca, no nestratilo nič zo svojej obratnosti. Má lepší polomer otáčania (9,4 m), priestrannejší interiér a väčší je aj batožinový priestor (231 l).

Vytvára nový segment

Aygo X, to nie je len väčšia karoséria. Má tiež oveľa väčšie disky kolies (17- alebo 18-palcové) a väčšiu svetlú výšku. Toyota ho charakterizuje ako crossover, čím vzniká úplne nový segment – ​​A SUV. K jeho terénnym schopnostiam treba pristupovať s rezervou, no v mestskej džungli bude auto dokonalé. Vodičovi, ktorý sedí vyššie, poskytuje lepší výhľad a väčší pocit bezpečia.

Stanovuje tiež štandardy z hľadiska úrovne bezpečnosti – od základnej verzie ponúka najnovšie systémy Toyota Safety Sense vrátane predkolízneho systému s detekciou chodcov a cyklistov, systému predchádzania kolíziám na križovatkách, automatické diaľkové svetlá, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu či inteligentný adaptívny tempomat.

Okno do sveta

Posádka v modeli Aygo X s voliteľnou vysúvacou látkovou strechou si užije ničím neobmedzený výhľad nahor. Ide o novinku v kategórii crossoverov v segmente A. Nová látková strecha bola navrhnutá tak, aby si ju vychutnal aj vodič za volantom – otvor je väčší o 40 mm pri 20 % zväčšení uhla výhľadu von.

Látková strecha z mimoriadne kvalitných materiálov, ktoré sú typické skôr pre luxusné modely, ponúka zvýšenú ochranu pred vodou a prachom. K odolnosti a robustnosti pre väčší pokoj v duši prispieva aj nová konštrukcia aerodynamického deflektora.

Tichšie ako predchodca

V autách z najnižších segmentov výrobcovia väčšinou šetria na mnohých prvkoch vrátane odhlučnenia interiéru. Sú to predsa zbytočné kilogramy navyše a pre niektorých užívateľov nepatrí akustický komfort medzi priority. Toyota sa pri modeli Aygo X rozhodla dať v tomto smere zákazníkom niečo navyše. Bolo do nej namontované vnútorné odhlučnenie dverí a predných stĺpikov a dvere dostali dodatočné tesnenie. Dodatočné odhlučnenie zahŕňa aj kapotu, oblasť čelného skla a podbehy kolies. A výsledok? Auto je o celých 6 percent tichšie ako jeho predchodca. Ide o veľkú zmenu, pretože z hľadiska hluku v interiéri aj tá najmenšia zmena výrazne zlepšuje komfort cestujúcich.

Nová automatická prevodovka

Aygo X používa osvedčený trojvalcový motor. Pohonná jednotka má litrový objem a generuje výkon 72 koní. Nová riadiaca jednotka znižuje spotrebu paliva pri zachovaní doterajšieho výkonu. Použitá bola aj nová olejová vaňa, ktorá znížila vibrácie. Najväčšou revolúciou je však nová automatická prevodovka Multidrive S. S-CVT má o niečo lepší výkon pri zachovaní podobnej úrovne emisií a spotreby paliva ako manuálna verzia. Prevodovka funguje hladko a intuitívne.

Značky: