Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.
GR Supra GT4 je pretekárske auto, ktoré vyrába TOYOTA GAZOO Racing od roku 2020. Vozidlo vychádza z prvého globálneho športového modelu v línii GR. V súčasnosti po celom svete preteká viac ako 50 vozidiel GR Supra GT4, ktoré vyhrali 11 národných a medzinárodných šampionátov GT4. Model získal majstrovské tituly v Japonsku, USA a Európe a jeho jazdci stáli na stupňoch víťazov viac ako 100-krát.
V auguste 2022 oslávilo auto 50. víťazstvo triedy v prestížnom šampionáte. Víťazmi sa stali Masayoshi Oyama a Masayuki Ueda z tímu Akiland Racing v triede Am GT World Challenge Asia na okruhu Sportsland Sugo v Japonsku.
Od premiéry GR Supra GT4 ubehli už 3 roky a konkurencia v obľúbenej kategórii GT4 je veľká. Preto divízia TOYOTA GAZOO Racing vyvinula pre rok 2023 novú verziu auta, aby tak svojim zákazníkom zabezpečila ďalšiu vydarenú sezónu plnú úspechov. Všetky úpravy nového GR Supra GT4 EVO boli zavedené ako odpoveď na očakávania zákazníkov TOYOTA GAZOO Racing, t. j. súkromných tímov a jazdcov, ktorí súťažia vo vysokovýkonnom GR Supra v pretekoch GT4.
Výkon, brzdenie, presnosť
Pri práci na novom modeli využili inžinieri skúsenosti, ktoré získali poskytovaním technickej podpory zákazníkom počas ich štartov na okruhoch po celom svete. Vodiči a pretekárske tímy im poskytli cenné poznatky o svojich potrebách a poskytli návody na ďalší vývoj auta.
Vývojové práce sa zamerali na tri oblasti – výkon, brzdenie a presnosť ovládania. Nový brzdový systém, prepracované nastavenia ABS, najmodernejšie pruženie KW a nové stabilizátory poskytujú modelu GR Supra GT4 EVO lepšiu ovládateľnosť a rýchlejšie prejazdy zákrutami. 3,0-litrový radový 6-valcový turbomotor má väčší výkon, optimalizované rozloženie krútiaceho momentu a efektívnejší chladiaci systém. To umožňuje autu dosahovať lepšie časy.
Debutuje na závode v januári
Toyota GR Supra GT4 EVO debutuje na pretekárskej dráhe v slávnom 24-hodinovom závode Daytona v januári 2023. Bude to prvé kolo série 2023 IMSA Michelin Pilot Challenge.
GR Supra GT4 EVO, pripravená na štart, stojí v Európe 186 000 eur netto, bez daní, colných poplatkov a logistiky. Európski zákazníci si môžu objednať GR Supra GT4 EVO od divízie TOYOTA GAZOO Racing Europe GmbH v Kolíne nad Rýnom. Distribútorom pre Severnú Ameriku je spoločnosť TRD U.S.A., zatiaľ čo v Japonsku a Ázii je to spoločnosť Toyota Customizing & Development Co.
TOYOTA GAZOO Racing úzko spolupracuje so zákazníkmi počas celej životnosti vozidla, poskytuje technickú podporu počas prípravy na preteky a na trati a dodáva náhradné diely. Existujúci zákazníci GR Supra GT4 si môžu vylepšiť svoje auto objednaním súpravy na upgrade.
GR Supra GT4 EVO – technická špecifikácia
Podvozok
Dĺžka
4460 mm
Šírka
1855 mm
Konštrukcia
Oceľovo-hliníková karoséria a ochranná klietka v zmysle predpisov FIA
Predný spojler
Splitter z kompozitu z prírodných vlákien
Zadný spojler
Krídlo z kompozitu z prírodných vlákien
Palivová nádrž
Bezpečnostná palivová nádrž ATL FT3 v špecifikácii pre motoristický šport so systémom rýchleho plnenia (120 l)
Sedadlo vodiča
Pretekárske sedadlo OMP so šesťbodovým pásom, homologizácia FIA 8862-2009
Motor a prevodovka
Typ
Radový šesťvalec s twin-scroll turbodúchadlom
Objem
2998 cm3
Maximálny výkon
V závislosti od SRO BOP (Balance of Performance); možnosti rôznych výkonov motora
Maximálny krútiaci moment
660 Nm V závislosti od SRO BOP (Balance of Performance)
Počítač
Marelli ECU
Prevodovka
Upravená automatická prevodovka ZF s pádlami, pohon zadných kolies
Olej a mazivá
Ravenol
Výfuk
Pretekársky Akrapovič s katalyzátorom
Diferenciál
Samosvorný diferenciál Drexler Motorsport s obmedzenou svornosťou
Hnací hriadeľ
GKN Motorsport nakonfigurovaný na vysoký krútiaci moment
Pruženie, riadenie, brzdy
Predné pruženie
Náprava MacPherson
Zadné pruženie
Viacprvková náprava
Tlmiče
Nastaviteľné pretekárske tlmiče KW
Riadenie
Elektrické hrebeňové a pastorkové
Brzdy (predné)
Šesťpiestikové pretekárske strmene (Brembo), oceľové brzdové kotúče 390 mm
Brzdy (zadné)
Štvorpiestikové pretekárske strmene (Brembo), oceľové brzdové kotúče 355 mm