Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Získala titul Top Gear Sports Car of the Year 2022.  Redakcia legendárneho magazínu a programu stanice BBC sa doslova vyjadrila, že je novou Toyotou GR86, ktoré je veľmi vyhľadávané aj zákazníkmi, priam nadšená.

Získala jedno z najvyšších ocenení Top Gear a kráča v stopách svojho predchodcu, kupé GT86, ktoré bolo pred desiatimi rokmi v rovnakom prieskume zvolené za Auto roka 2012 – Hatch of the Year 2020.

Ollie Marriage, ktorý testoval GR86 v programe Top Gear, sa o jazde v športovom kupé Toyota vyjadril: „Dokázal by som na ňom jazdiť celý deň. Je to vynikajúco vyvážené auto!“

 „Toto auto opustilo showroomy rýchlejšie ako Porsche 911 GT3 RS. A zaslúžene.  GR86 je úžasná zmes vylepšených ingrediencií, ktoré sa spájajú v brilantnom celku. Sme radi, že takéto auto vzniklo,“ uzavrel Jack Rix, redaktor Top Gear.

Toyota GR86 je tretím autom v rade modelov GR (Gazoo Racing), orientovaných na výkon. Rovnako ako GR Yaris a GR Supra bolo vyvinuté s využitím znalostí a skúseností získaných z dlhodobej prítomnosti divízie TOYOTA GAZOO Racing v medzinárodnom motoršporte na najvyššej úrovni. Vodičom sa auto tak páčilo, že všetky exempláre ponúkané na predaj v Spojenom kráľovstve, boli objednané za 90 minút a modely určené pre poľský trh za 35 sekúnd.

Nový model pokračuje v najlepších tradíciách svojho predchodcu – Toyoty GT86. Zachovalo si klasické usporiadanie vpredu uloženej pohonnej jednotky a pohonu zadných kolies, ako aj atmosférický motor boxer. Auto je o niečo nižšie a širšie ako predchodca, má veľmi nízko položené ťažisko a vodič sedí o 5 mm nižšie. Jeho štruktúra bola spevnená a tuhosť karosérie sa zvýšila o 50 percent. Nový systém zavesenia kolies obsahuje nezávislé vzpery MacPherson vpredu a dvojité priečne ramená na zadnej náprave. Napriek väčším rozmerom je auto  oproti GT86 ľahšie asi o 20 kg.

Atmosférický 2,4-litrový motor typu boxer generuje výkon 234 k a krútiaci moment 250 Nm. GR86 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy (6,9 sekundy s automatickou prevodovkou). Maximálna rýchlosť vozidla s manuálnou prevodovkou je 226 km/h, s automatickou prevodovkou 216 km/h. Štandardná výbava zahŕňa aj zadný samosvorný diferenciál Torsen a volič jazdných režimov, vďaka ktorým auto prináša veľkú radosť z jazdy aj pri nižších rýchlostiach.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.