Toyota Hilux je off-roadová legenda a potvrdzujú to tri víťazstvá na Rely Dakar, ako aj milióny vozidiel slúžiacich svojim majiteľom aj v tých najťažších podmienkach. Verzia GR SPORT, inšpirovaná vysokovýkonným modelom používaným tímom TOYOTA GAZOO Racing na Rely Dakar a Majstrovstvách sveta v cross-country rely, vyzdvihuje terénne atribúty tohto pick-upu.
Ide o najvyššiu verziu výbavy modelu Hilux s vylepšenými jazdnými vlastnosťami a špeciálnymi štýlovými prvkami. Najvýraznejšie sú úpravy zvyšujúce jeho terénne schopnosti. Iba v tejto verzii sú vpredu aj vzadu použité jednokomorové tlmiče, ktoré poskytujú lepšie tlmenie, rýchlejšiu odozvu a lepší odvod tepla. Okrem toho boli v prednom zavesení kolies použité vystužené vinuté pružiny. Zosilnené odpruženie dodatočne stabilizuje kabínu, znižuje nakláňanie a zvyšuje trakciu. Podvozok je chránený hliníkovými krytmi motora a zadnej nápravy. Pružiny a tlmiče dostali červený lak, aby boli úpravy viditeľné aj zvonku.
Súčasná, ôsma generácia Toyoty Hilux bola od základov navrhnutá na novej, pevnejšej rámovej platforme. Dizajn auta zaručuje aj lepšie terénne schopnosti a vyšší komfort jazdy. Auto je vybavené pripojiteľným pohonom 4×4 s rozdeľovacou prevodovkou, ktorá umožňuje voliť medzi cestným alebo terénnym prevodom a zadným samosvorným diferenciálom (LSD). Svetlá výška vozidla je maximálne 293 mm a nájazdový uhol 29 a 26 stupňov. Auto dokáže bezpečne prejsť vodou hlbokou 70 cm a stúpať do svahu pod uhlom 42 stupňov. Vozidlo unesie až 1 000 kg nákladu a utiahne príves s hmotnosťou 3,5 tony.
Model Hilux GR SPORT má dvojitú kabínu a pohon 4×4 v štandarde. Auto dostalo výkonnejší 2,8-litrový motor D-4D s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm, ktorý mu zabezpečuje nadpriemerné schopnosti v teréne. Motor je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a auto zrýchli z 0 na 100 km za 10,7 sekundy a jeho spotreba paliva je od 9,2 l / 100 km. Viac informácii o modeli nájdete na: https://www.toyota.sk/nove-vozidla/hiluxgrs.