Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Toyota Motor Corporation vyčlenila 5,6 miliardy dolárov (730 miliárd jenov) na rozšírenie závodov na výrobu batérií pre elektrické autá. Nové výrobné linky budú spustené v Japonsku a Spojených štátoch v rokoch 2024-26. Vďaka tomu sa výrobná kapacita Toyoty v oboch regiónoch zvýši na 40 GWh batérií ročne.

V decembri 2021 spoločnosť Toyota oznámila, že investuje 70 miliárd do výskumu a vývoja výroby elektrifikovaných áut. Štvrtina z tejto sumy bude vyčlenená na vývoj a výrobu batérií. V rámci tejto stratégie automobilka Toyota oznámila, že v Japonsku a USA začína s investíciami vo výške 5,6 miliardy dolárov, ktoré zvýšia kapacitu výroby batérií v týchto krajinách.

V Japonsku bude 400 miliárd jenov rozdelených do niekoľkých závodov Toyota a do závodu Himeji, ktorý vlastní Prime Planet Energy & Solutions, spoločný podnik Toyoty a Panasonicu. V Spojených štátoch dostane Toyota Battery Manufacturing North Carolina na expanziu 2,5 miliardy dolárov. Americký závod zvýši zamestnanosť o 350 ľudí na 2100 zamestnancov. Tieto investície umožnia flexibilne reagovať na potreby zákazníkov na trhoch po celom svete.

Toyota sa zameria aj na rozšírenie a posilnenie dodávateľského reťazca, aby zabezpečila stabilitu výroby elektromobilov na úrovni zodpovedajúcej rastúcemu dopytu v rôznych regiónoch.  Spoločnosť preto okrem posilnenia vlastnej výroby zvýši aj ich dodávky od dôveryhodných partnerov.

Japonská automobilka rozširuje svoj rad elektrifikovaných áut s presvedčením, že najrýchlejším spôsobom, ako kontinuálne znižovať emisie z dopravy až do dosiahnutia uhlíkovej neutrality v roku 2050, je vývoj všetkých typov nízkoemisných a bezemisných pohonov. Vďaka tomu môže spoločnosť flexibilne prispôsobovať modelový rad jednotlivým trhom, potrebám zákazníkov a stavu infraštruktúry. Batériové elektromobily (BEV) budú v najbližších rokoch hrať v ponuke výrobcu čoraz významnejšiu rolu. Do roku 2030 bude mať rad BEV od Toyoty a Lexusu 30 modelov s ročným predajom dosahujúcim 3,5 milióna áut.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.