Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

V rebríčku najpopulárnejších značiek Interbrand sa Toyota už po 19. raz za sebou umiestnila na prvom mieste v rámci automobilového priemyslu a v celkovom hodnotení sa posunula na šieste miesto. V správe Best Global Brands 2022 bola značka ocenená na 59,8 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 10 %. Ide o najvyšší rekord Toyoty v histórii tejto štúdie.

Toyota Motor Corporation je najväčším výrobcom automobilov na svete, ktorý pôsobí vo viac ako 170 krajinách a regiónoch. V roku 2021 spoločnosť predala takmer 10,5 milióna áut – o 10 % viac ako rok predtým. Hlavnou hybnou silou spoločnosti je značka Toyota, ktorej sa minulý rok predalo viac ako 9,6 milióna automobilov, čo z nej robí v tomto odvetví silného lídra.

Atraktívnosť značky Toyota pre zákazníkov po celom svete je na jednej strane výsledkom širokej ponuky automobilov,  ktoré zaručujú vysokú kvalitu a spoľahlivosť a sú šité na mieru lokálnym potrebám, a na druhej strane širokej ponuky elektrifikovaných pohonov a pokrokových bezpečnostných technológií. To všetko ponúkané za prijateľné ceny alebo ako štandard.

Silnou stránkou Toyoty na globálnom trhu je podľa odborníkov spoločnosti Interbrand široká a diverzifikovaná škála modelov, najväčší predaj elektrifikovaných áut na svete a výber mnohých rôznych elektrifikačných technológií, ktoré uľahčujú prispôsobenie ponuky potrebám a možnostiam zákazníkov na jednotlivých trhoch. Toyota už 25 rokov dôsledne rozširuje ponuku elektrifikovaných automobilov a paralelne vyvíja všetky typy nízkoemisných a bezemisných pohonov, ktorých modulárna konštrukcia umožňuje použitie mnohých rovnakých komponentov v hybridných automobiloch, plug in hybridoch, batériových elektromobiloch a vodíkových elektromobiloch. Táto stratégia prispieva k zrýchleniu tempa dekarbonizácie automobilov v rozvinutých aj rozvojových krajinách. Do dnešného dňa Toyota predala po celom svete viac ako 20 miliónov elektrifikovaných áut.

Pozíciu Toyoty budujú aj úspechy v medzinárodnom motoršporte, vrátane šampionátov WRC a WEC a víťazstvá v Rely Dakar, ako aj obrovské odhodlanie pri vývoji technológií budúcnosti. Vďaka rozsiahlemu výskumu a vývoju je Toyota na čele svetovo najinovatívnejších automobilových spoločností.

Úplné hodnotenie hodnoty značky Interbrand je k dispozícii na: https://interbrand.com/best-global-brands/

Najhodnotnejšie automobilové značky podľa správy Best Global Brands 2022 firmy Interbrand

Miesto v Top 100ZnačkaHodnota značky (mld USD)
6Toyota59,757
8Mercedes-Benz56,103
12Tesla48,002
13BMW46,331
26Honda22,837
35Hyundai17,314
46Audi14,976
48Volkswagen14,819
50Ford14,431
53Porsche13,504

Najhodnotnejšie značky na svete podľa správy Best Global Brands 2022 firmy Interbrand

  MiestoZnačkaOdvetvieHodnota značky (mld USD)
1AppleTechnologie482,215
2MicrosoftTechnologie278,228
3AmazonSprzedaż274,819
4GoogleTechnologie251,751
5SamsungTechnologie87,689
6ToyotaMotoryzacja59,757
7Coca-ColaNapoje57,535
8Mercedes-BenzMotoryzacja56,103
9DisneyMedia50,325
10NikeProdukty sportowe50,289

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.