Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Podľa správy  BrandZ 100 Most Valuable Global Brands výskumnej spoločnosti Kantar Millward Brown je Toyota najhodnotnejšou automobilovou značkou.

V 12. ročníku prieskumu sa japonská firma umiestnila už po desiatykrát na 1. mieste. Hodnotu značky vyčíslili na 28,66 miliárd dolárov. Podľa výpočtov Kantar Millward Brown hodnota značky Toyota v priebehu roku klesla o 2%, ale jej prevaha nad druhou automobilovou značkou v rebríčku narástla o  1,437 miliárd dolárov.

Najvyššiu hodnotu značky Toyota v automobilovej brandži potvrdzujú všetky rebríčky zaoberajúce sa hodnotou značiek, ako napríklad The World’s Most Valuable Brands časopisu Forbes alebo Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017  spoločnosti Brand Finance. Z týchto prieskumov vyplýva, že Toyota patrí k špičke najhodnotnejších značiek sveta.

Najhodnotnejšie automobilové značky v rebríčku BrandZ 2017

MiestoMiesto na zozname TOP100ZnačkaHodnota

v mld USD

130Toyota28,660
235BMW24,559
340Mercedes-Benz23,513
483Ford13,065
591Honda12,163
6100Nissan11,341

Značky: