Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Japonská automobilka pracuje na novom dizajne airbagu na ochranu hornej časti tela, ktorý nielenže chráni hlavu cestujúceho pred zranením, ale zakryje aj jeho tvár a v prípade kolízie stabilizuje krk a ramená. Potvrdzuje to prihláška, ktorú spoločnosť Toyota podala na Úrade pre patenty a ochranné známky Spojených štátov amerických.

Súčasné airbagy chránia pred zranením hlavu a hrudník, ale nie sú účinné pri ochrane krku. Nový dizajn poskytuje komplexnejšiu ochranu hornej časti tela cestujúceho. Počas zrážky udrží jeho hlavu v stabilnej polohe v jednej rovine s hornou časťou trupu a zabráni jej skrúteniu alebo trhnutiu do strán. V dôsledku toho budú hlava, krk a ramená lepšie chránené pri bočných nárazoch a tie pod uhlom nebudú mať taký vážny dopad na hornú časť chrbtice.

Inovatívnosť dizajnu spočíva aj v umiestnení airbagu v opierke hlavy sedadla. Okrem toho bude do neho vzduch vpúšťaný postupne, aby ochranný vankúš okolo cestujúceho nadobudol správny tvar. Pomáhajú tomu aktívne bezpečnostné senzory a predkolízny bezpečnostný systém (PCS), ktorý aktivuje airbag chvíľu pred nárazom. To znamená, že v prípade silnej zrážky má už airbag optimálny tvar, ktorý zabraňuje účinkom náhleho preťaženia.

Vzduch sa najprv vtláča do prvej sekcie airbagu, siahajúceho od opierky hlavy po prednú časť na boku kabíny, kde je pripevnený bezpečnostný pás. V druhej fáze sa nafúkne aj druhá strana a jej nadmernému nafúknutiu bráni bezpečnostná línia, vďaka ktorej je lepšie chránené druhé rameno spolujazdca. Potom sa nafúkne tretia časť, ktorá zaistí hlavu zhora a vyplní priestor pod stropom. Celkom nakoniec sa aktivuje ramenná podložka, ktorá eliminuje rotáciu hornej časti tela.

Nové zariadenie bolo navrhnuté tak, aby spolupracovalo s už používanými prednými, bočnými a hlavovými airbagmi. Má pôsobiť ako dodatočné zabezpečenie. Spoločnosť Toyota pokračuje v zvyšovaní bezpečnostného štandardu všetkých áut vo svojej ponuke. Aktuálna štvrtá generácia  modelu Yaris je prvým vozidlom v segmente B, ktorý dostane centrálny airbag medzi predné sedadlá už v základnej výbave a najnovšie systémy aktívnej bezpečnosti ponúkané ako štandard.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.