Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Za posledných 9 rokov si japonská automobilka podala v USA najviac patentov na nové technológie spomedzi všetkých výrobcov áut. Vďaka tomu sa umiestnila na prvom mieste v rámci automobilového priemyslu a celkovo na štvrtom v rebríčku Intellectual Property Owners Association po zaregistrovaní 3 056 žiadostí na patentovom úrade v USA v minulom roku. Toyota tak získala najvyššie umiestnenie vo svojej 40-ročnej histórii. Viac ako polovica udelených patentov sa týka technológií, ktoré budú formovať budúcnosť automobilového priemyslu.

V porovnaní s rokom 2021 japonská značka zvýšila počet žiadostí podaných na americký patentový úrad o 303 položiek. Vďaka tomu sa posunula v celkovom hodnotení firiem zo všetkých odvetví na štvrté miesto – pre Toyotu doteraz najvyššie umiestnenie.

Zo všetkých patentov, zaregistrovaných Toyotou v roku 2022, sa takmer polovica týka budúcich technológií, ktoré budú formovať automobilový priemysel v nasledujúcich desaťročiach. Z toho 26 % predstavujú riešenia v oblasti elektrifikovaných vozidiel, batérií a materiálov a 14 % je zameraných na automatizáciu a bezpečnosť.

„Toyota neustále zvyšuje svoje investície do inovácií s cieľom urýchliť elektrifikáciu dopravy. Naši inžinieri a vedci neustále hľadajú nové spôsoby, ako poskytnúť ľuďom najlepšiu možnú mobilitu,“ povedala Sandra Phillips-Rogers, viceprezidentka pre korporátne zdroje spoločnosti Toyota Motor North America.

„Pre Toyotu sú inovácie kľúčom k úspechu, čo dokazujú aj naše každoročné výsledky v rebríčkoch IPO,“ komentoval Frederick Mau, poradca pre duševné vlastníctvo a patentový riaditeľ Toyota Motor North America. „Inovácie prospievajú nielen Toyote, ale aj automobilovému priemyslu a spoločnosti ako celku. Sme vždy otvorení licencovaniu častí našich patentov iným výrobcom, aby mohli zlepšiť svoje produkty a hľadať nové využitie našich technológií.“

Prihlášky patentov, ktoré Toyota podala minulý rok, ukazujú koľkým oblastiam sa výskumné a vývojové tímy spoločnosti dokážu naraz zaoberať. Napríklad tá s názvom „Optimizing Energy Transfer during EV Charging“ sa týka technológie, ktorá bude vďaka blockchain optimálne riadiť energiu dodávanú jednotlivým elektromobilom z viacerých zdrojov vrátane tých, ktoré sa nachádzajú na trase.

Prihláška „Vehicle Control Based on Driver Engagement” popisuje systémy a metódy vyvinuté Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC) na monitorovanie stavu vodiča z hľadiska jeho aktuálnej schopnosti bezpečne jazdiť a manévrovať. Patent „Water System for a Fuel Cell Vehicle” je o systéme na sekundárne využitie vody generovanej palivovými článkami vo vodíkových autách. V závislosti od potrieb môže byť táto voda dodávaná do chladiaceho systému alebo do iných systémov automobilu.

Globálne investície Toyoty do výskumu a vývoja spotrebujú viac ako milión dolárov za hodinu. Spoločnosť patrí k popredným inovátorom v automobilovom priemysle. Jej výskumné a vývojové centrá v Ázii, Amerike a Európe sa venujú výskumu v oblasti nulových emisií, inteligentnej mobility, digitálnych technológií, robotiky a inteligentných miest a nových materiálov. Cieľom Toyoty je dosiahnuť klimatickú neutralitu do roku 2050 a zároveň zabezpečiť slobodu pohybu pre celú spoločnosť.

Značky: