V rebríčku World’s Most Admired Companies magazínu Fortune sa Toyota umiestnila na 1. mieste v automobilovej brandži. Japonský výrobca automobilov zopakoval tento úspech už tretíkrát za sebou. V rebríčku firiem všetkých odvetví sa Toyota umiestnila na 34. mieste.
Rebríček World’s Most Admired Companies magazínu Fortune je uznávaným zdrojom informácií o reputácii spoločností. Je založený na hodnotení získanom od najvyššie postavených manažérov a členov dozorných rád, riaditeľov a analytikov. Okrem Toyoty sa medzi najlepšími automobilkami na 2. až 8. mieste umiestnili : BMW, Honda, Daimler, Ford, General Motors, Renault a Nissan.
„Ocenenie časopisu Fortune je výrazom uznania pre snahu nášho tímu o neustále zdokonaľovanie. Toyota je lídrom automobilového odvetvia a realizátorom smelej vízie automobilov budúcnosti. Neustále pokračujeme v pozitívnych zmenách sveta vďaka čoraz bezpečnejším a ekologogickejším autám, ktoré spôsobujú skutočnú radosť z jazdy,” povedal Jim Lentz, výkonný riaditeľ Toyoty pre Severnú Ameriku.
Prieskum zrealizovala firma Korn Ferry Hay Group, ktorá vytvorila zoznam 1500 firiem s príjmami presahujúcimi 10 miliárd dolárov. Z neho vybrala po 15 najväčších spoločností zo všetkých odvetví vo svete a po 15 najväčších amerických firiem zo všetkých odvetví. Tak vznikol zoznam 680 koncernov z 28 krajín. Rebríček TOP 50 najobdivovanejších spoločností vznikol na základe názoru 3 800 najvyšších manažérov, riaditeľov a analytikov – vybrali 10 firiem, ktoré najviac obdivujú. Pri hodnotení lídrov jednotlivých odvedtví brali respondenti do úvahy 9 kritérií: inovatívnosť, riadenie pracovníkov, využívanie zásob firmy, spoločenskú zodpovednosť, úroveň riadenia, finančnú situáciu, hodnotu dlhodobých investícií, kvalitu produktov a služieb ako aj globálnu konkurencieschopnosť. Toyota získala takmer vo všetkých týchto kategóriach prvé miesto vo svojej brandži.