Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Značky každý rok podávajú tisíce patentových prihlášok na novo vyvinuté technológie. Kvôli rýchlej transformácii automobilového priemyslu výrobcovia vozidiel akoby viedli neustále technologické preteky. Spoločnosť Bristol Street Motors analyzovala údaje o patentoch z  Google Patents, aby zistila, ktoré značky najintenzívnejšie ovplyvňujú inovácie v automobilovom priemysle. Toyota v počte patentov o niekoľko dĺžok prekonala ostatné značky.

Ázijské značky sa najviac angažujú v inováciách

V priebehu posledného desaťročia prihlásila Toyota viac ako  384 300 patentov – priemerne  31 650 za rok. Je to dvojnásobne viac ako druhá najaktívnejšia automobilka Hyundai, ktorá prihlásila  iba 184 000 inovácií.  Takisto sa ukazuje, že v prvej päťke dominujú ázijské značky  – okrem Toyoty a Hyundai na prvých dvoch miestach, štvrté a piate obsadili  Honda a  Nissan. Na treťom mieste sa umiestnil americký Ford. Ide o ďalší dôkaz, že Ázia je prosperujúcim centrom automobilových inovácií.

„Automobilový priemysel je v súčasnosti tretím najaktívnejším odvetvím v oblasti patentov za telekomunikačným a počítačovým,” všimla si jedna z najväčších právnických firiem sveta, Freshfields Bruckhaus Deringer. Zdá sa, že prieskum  Bristol Street Motors to iba potvrdzuje.

Najinovatívnejšia v oblasti pohonov

Toyota má z hľadiska vývoja elektrifikovaných pohonov obrovskú výhodu oproti ostatným výrobcom, čo potvrdzuje veľké množstvo patentov v tejto oblasti prihlásených japonskou značkou. Za posledných 10 rokov podala viac ako 143 500 patentových prihlášok týkajúcich sa elektrifikácie automobilov. Je to dvakrát viac ako v prípade ktorejkoľvek inej značky. Ford prihlásil necelých 63 500 patentov, Hyundai 61 000 a Nissan 57 600. Je zaujímavé, že Renault ako tvorca  elektromobilu ZOE zaregistroval za posledných 10 rokov iba 1 327 patentov týkajúcich sa elektrifikácie pohonov (získal 10. miesto).

Aj keď predaj elektromobilov z roka na rok rastie a na trhu existuje niekoľko konkurenčných technológií.  Patria sem napríklad plné (HEV) alebo plug-in hybridy (PHEV), batériové elektromobily (BEV), ako aj niekoľko vodíkových elektrických modelov (FCEV). Stále sa však nachádzame v počiatočných fázach elektrifikácie.  Je potrebné vyriešiť veľa problémov, ktoré spôsobujú, že z hľadiska úrovne predaja konvenčné spaľovacie vozidlá dominujú nad tými s nízkymi alebo nulovými emisiami. Ide o záležitosti ako je kapacita batérie, doba nabíjania, dostupnosť elektrifikovaných automobilov na trhu či výrobné náklady. Na druhej strane zvyšujúca sa koncentrácia skleníkových plynov v atmosfére a ciele stanovené vládami na celom svete nútia výrobcov automobilov sústrediť sa na vývoj nových generácií vozidiel s nízkymi alebo nulovými emisiami, tvorbu nových technológií v tejto oblasti a znižovanie nákladov, aby boli autá tohto druhu čoraz konkurencieschopnejšie.

Nespomaľuje už  25 rokov

Inovácie Toyoty v oblasti pohonných jednotiek sú súčasťou dlhej tradície. Značka je priekopníkom elektrifikácie. Od premiéry modelu Prius v roku 1997 uviedla na trh už 4 generácie hybridného pohonu. Toyota zároveň ponúka plug-in a BEV hybridy. Tento rok začala predávať druhú generáciu vodíkového sedanu Mirai. V roku 2020 presiahol celkový predaj elektrifikovaných automobilov Toyoty 16 miliónov kusov, z toho 3 milióny iba v Európe.

Analýza dát od 100 najväčších patentových úradov

Bristol Street Motors je britský predajca nových a jazdených vozidiel, ktorý zastupuje 15 najväčších svetových značiek. V prieskume inovatívnosti na základe údajov z  Google Patents spoločnosť analyzovala automobilové patenty prihlásené po celom svete 20 globálnymi značkami. Patria sem Ferrari, Volvo, Porsche, Land Rover, Lamborghini, Subaru, Chevrolet, Toyota

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.