Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slovenský startup E.bot Technology vyvinul virtuálnu eventovú platformu na báze AI s názvom LAIA.

Predstavte si, že sedíte na konferencii a chcete nadviazať nové kontakty s účastníkmi, ktorí majú podobné záujmy alebo pracujú v rovnakej oblasti ako vy. Opýtate sa virtuálnej asistentky LAIA a tá vám v momente na obrazovke mobilného telefónu zobrazí odporúčania na ľudí, s ktorými by ste si mali čo povedať. Urobí tak na základe preferencií, ktoré ste vyplnili pri registrácii. Čím viac konferencii LAIA absolvuje, tým budú jej odporúčania presnejšie, pretože s každým eventom sa učí a zlepšuje.

Posledné necelé dva roky poznačené pandémiou koronavírusu eventovému biznisu príliš nepriali. Na druhej strane otvorili dvere do sveta inovácií a virtuálnych či hybridných podujatí. Ambíciou E.bot Technology a jeho pilotného projektu LAIA je posúvať smerovanie novodobého eventového biznisu na vyššiu úroveň vďaka umelej inteligencii. Spojiť know-how sa v ňom rozhodli lídri z prostredia event & live marketingovej agentúry CREATIVE PRO a technologického startupu Nettle.

„Verím, že E.bot Technology dokáže vďaka inovatívnym technológiám zjednodušiť, vylepšiť, spríjemniť a najmä obohatiť celkový zážitok z akýchkoľvek živých, virtuálnych či hybridných eventov. Implementácia inovácií je prirodzeným krokom ďalšieho smerovania odvetvia a novej formy komunikácie,” hodnotí Štefan Kozák, partner E.Bot Technology a founder CREATIVE PRO GROUP, ktorú zaradili do TOP 30 eventových agentúr na svete.

Zástupcovia Nettle v spoločnom projekte vidia príležitosť priniesť konverzačné AI riešenia aj do nových odvetví. Technologický startup sa presadil na trhu vývojom chatbotov a ako prvý na svete použil tento komunikačný nástroj v reklamnom banneri nasadenom cez Google Marketing Platform. Banner vyvinul pre kanadskú pobočku slovenského antivírusového gigantu Eset.

Nettle sa nedávno zaradil medzi päť inovatívnych spoločností, ktoré si do svojho akceleračného programu #nextttechnow vybrala spoločnosť Publicis, jedna z najstarších a najväčších marketingových a komunikačných skupín na svete. Okrem toho získal aj miesto v programe NVIDIA Inception určenému na podporu startupov, ktoré prinášajú revolúciu do odvetví vďaka pokroku v oblasti AI a dátových vied.

„Naša technológia umožňujúca porozumieť voľnému textu je aplikovateľná naprieč rôznymi odvetviami. LAIA predstavuje prvé špecializované komplexné konverzačné SaaS riešenie umožňujúce škálovanie, do ktorého sa púšťame. Zaujíma nás tiež marketing, HR a ďaľšie špecifické oblasti.“, hovorí Andrej Greguš, jeden zo štatutárov firmy Nettle, ktorý spolu s ďalšími kolegami inicioval vznik spoločnosti E.bot Technology.

Unikátne spojenie a riešenie pritiahlo aj pozornosť správcov investičného fondu CB Investment Management.