Spoločnosť Chaos, ktorá sa zaoberá vizualizáciou a počítačovou grafikou, vydala tento mesiac aktualizáciu svojho softvéru V-Ray 6 pre 3ds Max.
Nástroj umožňuje fotorealistické vykresľovanie a júlové ovládače NVIDIA Studio mu umožnia naplno využiť jeho akceleráciu prostredníctvom akcií GPU NVIDIA. Ide o významnú aktualizáciu, ktorá poskytuje nové nástroje na vytváranie svetov a pracovné postupy na rýchlu distribúciu 3D objektov, generovanie detailných 3D povrchov a pridávanie procedurálne generovaných mrakov na dokončenie realistickej oblohy.
Vykresľovač V-Ray pre GPU, ktorý už na platforme RTX využíva funkcie sledovania lúčov a zrýchlené interaktívne vykresľovanie s odstraňovaním šumu pomocou umelej inteligencie, ponúkne okrem nových funkcií aj vyšší výkon.
3D grafici môžu v aplikácii V-Ray 6 využívať akceleráciu pomocou GPU vo viacerých oblastiach vrátane takmer všetkých nových funkcií. Napríklad použitie grafickej karty na odstránenie šumu umelej inteligencie môže takmer zdvojnásobiť výkon vykresľovania.
NVIDIA Studio demonštruje možnosti RTX 3090 pri tvorbe obsahu
Tento týždeň v seriáli „V štúdiu NVIDIA“ predstavujeme prácu Briana Laia. Briana veľmi inšpiroval jeho otec, fotograf, pre ktorého pracoval až do prijatia na najlepšiu umeleckú školu v Malajzii: The One Academy. Inšpiráciu nachádza v každodennom svete okolo seba alebo na fotografiách.
Ako príklad si vybral 3D scénu Afternoon Coffee and Waffle, ktorá akoby vypadla z oka populárnym fotografiám foodblogerov. Bol vytvorený na grafickej karte GeForce RTX 3090 s pomocou niekoľkých nástrojov vrátane spomínaného GPU V-Ray. Lai uprednostňuje túto kombináciu hardvéru a softvéru najmä preto, že využíva výkon jadier RT a Tensor na grafickej karte.
Medzi ďalšie kreatívne aplikácie, ktoré sa v projekte použili, patria Autodesk Maya a Adobe Substance Painter. Pre záujemcov je k dispozícii úplný návod:
Zdroj: NVIDIA