Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Vianoce zavítali na Žilinskú univerzitu opäť o pár dní skôr. V utorok 13. decembra 2016 sa zamestnanci, študenti aj priatelia univerzity stretli v sviatočnej nálade na 3. ročníku podujatia Vianoce na univerzite. Vestibul hlavnej univerzitnej budovy sa premenil na malý vianočný trh, sviatočnú atmosféru dotvárali vianočné skladby Big Bandu Žilinského konzervatória, nechýbali vedecké exponáty.

Na pôde Žilinskej univerzity sa predstavilo mnoho zručných domácich umeleckých výrobcov ponúkajúcich vianočné ozdoby, ručne vyrábané hračky pre deti, oplátky či med. Sviatočnú atmosféru umocňovalo vystúpenie Big Bandu Žilinského konzervatória so skladbami od Glenna Millera či Norah Jones, odzneli však aj známe koledy. Folklórny súbor Stavbár sa tiež predstavil s piesňami charakteristickými pre vianočné obdobie. Šikovní moderátori aj technická podpora boli pod taktovkou univerzitných študentských rádií.

Vianočnú oblohu bolo možné sledovať aj počas Vianoc na Žilinskej univerzite, a to v nafukovacom planetáriu. Vedecké exponáty predviedli študenti fakúlt Žilinskej univerzity. Záujemcom objasnili napríklad ako funguje Stirlingov motor alebo ako použiť kriminalistický kufrík.

K Vianociam neodmysliteľne patria aj typické jedlá. Na Žilinskej univerzite nechýbala kapustnica, punč ani vanilkové rožky, ktoré pripravilo Stravovacie zariadenie Nová menza Žilinskej univerzity.

Atmosféru slovenských Vianoc zažili na Žilinskej univerzite aj zahraniční študenti a zamestnanci. „Páčilo sa mi vystúpenie Big Bandu Žilinského konzervatória. My Kórejci radi cez Vianoce tancujeme a spievame. Radosť a oslava patrí k nášmu národu, v tomto sú si naše národy podobné,“ zhodnotil jeden z kórejských študentov.

„Podujatie je príjemným spomalením počas hektického obdobia konca roka a predskúškového obdobia zimného semestra na Žilinskej univerzite. Spája študentov a zamestnancov a teší ma, že každým rokom viac oslovuje aj širokú verejnosť,“ uzavrel doc. Ing. Jozef Ristvej, PhD., prorektor pre medzinárodné vzťahy a marketing.