Toyota pokračuje vo svojej tradícii automobilového vzdelávania, ktorá sa začala pred vyše osemdesiatimi rokmi. Vďaka virtuálnej platforme môžu fanúšikovia značky na celom svete vidieť, ako sa vyrábajú autá – od kotúča ocele až po hotové vozidlo. Lisovanie, zváranie, lakovanie, montáž – to sú len niektoré z výrobných etáp, na ktoré sa môžete pozrieť zblízka.
Toyota, najväčší výrobca automobilov na svete a tvorca konceptu Toyota Production System, už od roku 1939 pestuje tradíciu pozývania automobilových fanúšikov do svojej továrne v Japonsku. Teraz môžu spoznať zákulisie výroby milovníci áut zo všetkých kútov Zeme – stačí im na to jediné kliknutie. Vďaka novej pokročilej technológii virtuálnych prehliadok spoločnosť Toyota detailne predstavuje všetky fázy výrobného procesu svojich vozidiel.
Nezvyčajné zákulisie vzniku áut
Od chvíle tvarovania ocele pod tlakom 1 600 ton, cez zváranie na 4 000 miestach, až po chvíľu, keď hotové vozidlo opúšťa výrobnú linku – účastníci virtuálnej prehliadky sa dozvedia o všetkých fázach výroby, ktorých výsledkom je jeden automobil, pozostávajúci z 30 000 častí. V japonských továrňach koncernu sa ich denne vyrába viac ako 10 000 a následne sú prepravované na trhy po celom svete.
Každá etapa výroby automobilov Toyota je prezentovaná pútavým spôsobom, so zaujímavými údajmi, presnými vizualizáciami a rozprávaním, ktoré zdôrazňuje precíznosť, inovatívnosť a starostlivosť o zákazníka, ktoré sú charakteristickým znakom značky. Táto skúsenosť je oveľa bohatšia ako tradičné prehliadky závodu, ktoré sa zameriavali najmä na montážnu fázu. Z bezpečnostných dôvodov bolo možné proces pozorovať len z diaľky. Teraz pracovníci tovární odhalilili rúško tajomstva a podelili sa s divákmi o to, aké sú ich každodenné profesionálne výzvy.
„Prekvapilo ma, koľko vecí, ktoré boli pre pracovníkov v prvej línii rutinou, bolo pre nás absolútne výnimočných,“ povedal s obdivom Miho Hayashi, jeden z členov tímu, ktorý vytvoril virtuálnu prehliadku továrne Toyota.
Továrne Toyota – to sú sú ľudia a ich príbehy
Projekt viedla Akiko Kita, manažérka skupiny Toyota Kaikan Museum. Tvorcovia virtuálnej prehliadky zdôrazňujú, že mimoriadna pozornosť bola venovaná ľuďom – srdcu každej produkcie Toyoty. Filmársky tím viedol rozhovory s viac ako 40 zamestnancami, aby zachytil ducha spoločnosti.
„Chceli sme, aby naša virtuálna prehliadka jasne sprostredkovala znalosti a vynaliezavosť ľudí, ktorí pracujú v týchto závodoch, ako aj ich neúnavnú snahu o zlepšenie. Aby sme sa uistili, že je to tak, neustále sme hľadali informácie od tých, ktorí sa tým zaoberajú každý deň,“ vysvetľuje Akiko Kita.
Nápad na virtuálnu prehliadku vznikol, keď si pandémia COVID-19 v júli 2021 vynútila pozastavenie prehliadok závodov Toyota. Nová podoba umožní pokračovať v tradícii spoločnosti, ktorá každoročne privítala 130 000 hostí, ktorí chceli vidieť, ako sa automobily Toyota vyrábajú.
Virtuálna prehliadka továrne Toyota