Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Kým ľudia pred Vianocami nakupovali najmä šperky, hodinky, kozmetiku, alebo vybavenie do domácnosti, v povianočných výpredajoch dominuje skôr móda.

„V predvianočnom období sa nakupujúci zameriavajú intuitívne najmä na tovar, ktorý je možné jednoducho darovať a pri ktorom nemusia riešiť napríklad veľkosť oblečenia. Oproti tomu v aktuálnych výpredajoch dominujú skôr klasické módne produkty, ktoré nakupujú už skôr pre seba,“ povedala hovorkyňa e-shopu Vemzu.sk Barbora Opletalová.

Aj pri predvianočných nákupoch sa potvrdil trend, podľa ktorého sa klienti e-shopov čoraz viac pri svojich nákupoch zameriavajú aj na ekologickosť výrobkov a ich pôvod. Podľa prieskumu e-shopu Vemzu až 34 % zákazníkov vyhľadáva zdravšie produkty bez chemikálií, ktoré sú šetrné k prírode. Lokálne značky namiesto zahraničných vyhľadáva až 30 % opýtaných. A až takmer 90 % nakupujúcich vždy sleduje zloženie a materiál, z ktorého sú produkty vyrobené. Vyplýva to z prieskumu e-shopu VEMZU na vzorke tisíc respondentov na Slovensku a v Čechách.

„Dnes už ľudia nekupujú iba výrobok. Zaujíma ich aj to, z čoho je zložený, či je značka spoločensky zodpovedná, alebo či je produkt vyrobený z recyklovateľného materiálu,“ dodala Opletalová.

Prieskumy ďalej ukazujú, že rozhodujúcimi ukazovateľmi pri nákupe cez internet, sú okrem kvality a ceny aj rýchlosť doručenia. Výrobky, ktoré sú na sklade, napríklad preferuje až 43 % nakupujúcich.

E-shop Vemzu odštartoval svoju prevádzku na Slovensku v novembri minulého roka. Je zameraný najmä na módu, životný štýl, interiérový dizajn a kozmetiku. Jeho špecifikom je najmä podpora lokálnych značiek. Medzi prvých slovenských dodávateľov VEMZU.SK patria výrobcovia šperkov značky ALLT a firmy produkujúce ekologickú kozmetiku značiek EcoHeart, Mark, Mylo, Navia a Ponio.

 

Značky: