Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

AKIO TOYODA, prezident automobilky Toyota Motor Corporation, je dokonalým príkladom človeka, ktorý premenil svoju vášeň na životný štýl. 

Člen rodiny, ktorá má autá v krvi, od  mladosti miluje rýchlu jazdu. Preto súčasne s kariérou vo firme rozvíjal svoju zručnosť  testovacieho jazdca. Od roku 2009, keď sa stal prezidentom Toyoty, sa automobilka začala viac  angažovať aj v motoristickom športe,  orientovať na športové modely a na radosť z jazdy.

Polovica októbra, odľahlé vrchy Japonska. Po serpentínach uháňa strieborná Toyota 86 s číslom 104 – je to jedno zo 75 vozidiel, štartujúcich v pretekoch Fukui. Za volantom auta sedí 60-ročný Akio Toyoda. Keď každé ráno v obleku prekročí prah hlavného sídla Toyota Motor Corporation, každý v ňom vidí prezidenta a výkonného riaditeľa najväčšej automobilky sveta. No ľudia na pretekárskych okruhoch, kolegovia pretekári a fanúšikovia ho poznajú pod prezývkou Morizo.

SKROMNÝ MORIZO

Fukui Rallye je lokálnou záležitosťou. Nie je v centre pozornosti veľkých médií, nesprevádzajú ju nákladné reklamy. Jediným sponzorom pretekov je Toyota Motor Corporation. Súťaž je však sviatkom pre šoférov-amatérov, ktorí jednoducho milujú autá.

Výkonný riaditeľ Toyoty a dedič majetku rodiny Toyodovcov pokojne stojí  v rade za inými pretekármi, aby sa zaregistroval. Potom sa zamieša do davu a počúva inštrukcie o bezpečnosti a pravidlách pretekov. Nájde si čas na zvítanie s fanúšikmi, pózovanie na fotky. Morizo je viac ako len pseudonym – pre automobilku je to priepustka k bezprostrednému kontaktu s inými jazdcami a  verejnosťou. ,,Myslím, že ako Morizo môžem viac prispieť k rozvíjaniu lásky k autám ako vo funkcii prezidenta Toyoty,” myslí si Akio Toyoda.

 

MANAŽÉR AJ TESTOVACÍ JAZDEC

Profesionálna dráha  Akia Toyodu rozhodne nie je tuctová. Vnuk zakladateľa automobilky mal zabezpečené významné postavenie vo firme, ale zvolil si ťažšiu cestu.  Začínal od nuly ako manažér, aj ako testovací jazdec v pretekoch a na okruhoch. Celých šesť rokov si zdokonaľoval šoférsku techniku pod dohľadom Hiromu Naruse, majstra testovacích šoférov Toyoty. Vďaka nemu získal najvyššiu licenciu vo vnútornom systéme firmy a kolegovia mu dali prezývku Top Gun.

Jeho konanie inšpiruje aj iných zamestnancov firmy – od manažérov až po pracovníkov výrobných liniek. Napríklad vo Fukui Rallye okrem Toyodu štartuje aj ďalší člen vedenia firmy Šigeru Hayakava. Na svojich prvých pretekoch Hayakava sedel za volantom hatchbacku Toyota Vitz. K profesionálnym jazdcom tímu Toyota Gazoo Racing a TRD, ktoré štartujú na najprestížnejších pretekoch na svete,  sa pravidelne pridávajú aj pracovníci automobilky. Snažiť sa dosiahnuť maximálny výkon u pretekárskych áut je pre nich najlepší spôsob, ako sa naučiť o autách ešte viac a získať inšpiráciu pre prácu na sériových vozidlách.

Odkedy sa Toyoda stal prezidentom automobilky, vo firme zavial nový vietor. Obrovský koncern vedie človek, ktorý dokonale pozná automobily a vášnivo miluje svoju prácu. Práve jemu firma vďačí za športové modely poslednej dekády –  Toyotu GT86, Lexusy LFA, RC, LC i sériu F, ako aj stále očakávaného nástupcu Supry.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.