Technológie v súčasnosti ovplyvňujú a napomáhajú rastu prakticky každého odvetvia. Ani hotelový priemysel nie je výnimkou. Uplynulé desaťročia priniesli zmeny, vďaka ktorým sa hotelierska scéna dramaticky zmenila.
Či sa jedná o hodinový hotel v Bratislave, rodinný penzión v Tatrách či globálnu sieť hotelov – každý jeden poskytovateľ ubytovania na celom svete je v dnešnom rýchlom svete technológii odkázaný na online rezervačné systémy, mobilné aplikácie a online portály.
Sociálne siete ako nástroj online marketingu
Hotely na celom svete využívajú silu technológií s cieľom urýchliť svoj predaj a zlepšiť vzťahy so zákazníkmi. Sociálne siete, ako sú Facebook a Instagram, zohrávajú čoraz dominantnejšiu úlohu v marketingových stratégiách hotelov a apartmánov. Navyše spätná väzba a recenzie vytvorené používateľmi na webových stránkach zohrávajú obrovskú úlohu pri popularizácii služieb rýchlym a nenáročným spôsobom.
Rezervačné systémy dostupné 24/7
Aký veľký vplyv majú podľa vás online rezervácie na hotelový priemysel? Ak si zoberieme ako príklad Európu, takmer tretina rezervácií v roku 2011 sa uskutočnila prostredníctvom internetu, cez online hotelové pobočky a rezervačné webové stránky, ako sú Booking, TripAdvisor a Airbnb. Odvtedy tento trend zaznamenal obrovský nárast po celom svete. Väčšina ľudí si už ani nevie predstaviť plánovať dovolenku bez toho, aby si mohli ubytovanie zarezervovať okamžite z pohodlia domova.
A hoci niektoré menšie penzióny nemajú rezervačné systémy, určite využívajú e-mailovú komunikáciu. Dnes by to malo byť samozrejmé, keďže nie každý preferuje telefonáty, keď si rezervuje hodinový hotel Ružinov.
Prechod na mobilné zariadenia
Pri diskusii o význame informačných technológií v hotelierstve jednoducho nemožno vynechať mobilné zariadenia. Hostia dnes môžu vyhľadávať, porovnávať, rozhodovať sa a uskutočňovať rezervácie jediným kliknutím. Vzhľadom na to, že počet rezervácií cez mobilné zariadenia každým dňom rastie, marketing hotelov sa čoraz viac zameriava práve na mobilné zariadenia.